Klemen Klevišar

»Želim si, da nas stranke poznajo kot korektno podjetje z dobrimi izdelki in realno ceno.«

Klemen Klevišar je direktor podjetja Klevi, d. o. o., ki je med frizerji zelo uveljavljeno. Morda je malo manj znan podatek, da praznuje letos že 25 let obstoja na trgu. Priložnost smo izkoristili za intervju, v katerem nam je Klemen med drugim zaupal tudi skrivnost svojega uspeha.

 

Kako si se kot moški znašel v lasni industriji?

Prek svoje mame, ki je pred 35 leti odprla frizerski salon, in očeta, ki je bil pred ustanovitvijo lastnega podjetja vodja prodaje v znanem kozmetičnem podjetju.

Glede na to, da ste družinsko podjetje, si kot mlajši razmišljal o drugačni karieri? Se je pričakovalo, da boš prevzel podjetje?

Seveda ima vsak človek v določenih fazah svojega življenja pričakovanja in želje. Razmišljal sem o ekonomiji, morda bančništvu, pravo me je tudi zelo zanimalo, ampak potem sem se kar našel v teh vodah. V Kranju sem zaključil fakulteto, potem pa je z razvojem podjetja vse skupaj vodilo do tega, da sem prišel v družinsko podjetje.

Si že od vsega začetka tu ali si delal prej tudi za druga podjetja?

Seveda. V času študija sem dolgo delal kot natakar. Počitniško delo sem opravljal tudi v poslovalnicah turističnih agencij. Vedno me je veselilo delo z ljudmi.

Si že kot otrok opazoval očeta, kaj dela? Če se prav spomnim, je bil sedež podjetja prej pri vas doma.

Tako je, začetki so bili doma – mama je imela v hiši frizerski salon, oče pa je ustanovil v isti hiši svoje podjetje. Lahko bi se reklo, da sva bila s sestro “vzgojena” v frizerstvu. Vse je bilo v hiši in podjetje, izdelke in ljudi zavestno ali podzavestno doživljaš v sebi. S časom te kar avtomatsko potegne vase.

Kako dolgo si zdaj že direktor?

Približno 10 let. Pred tem sem delal tudi kot terenski zastopnik. Vse faze podjetja moraš doživeti, zato da veš, kako deluje trg in kako deluje podjetje. Smo majhen, večinoma družinski kolektiv in vsak pomaga, ko je potrebno, po svojih najboljših zmožnostih.

Torej bi se lahko reklo, da si šel čez vse faze, od snažilke do direktorja?

Snažilka sem še danes (smeh). Vsi se mi smejijo, ko sesam in čistim skladišče oziroma trgovino, ampak tudi to je del posla. Niti nisem in nočem biti direktor, ki bi samo “dirigiral”, ampak moraš veliko delati tudi sam – “garati” in biti zgled svojim sodelavcem. V lastnem podjetju ni delovnega procesa, ki ga ne bi delal – razen zavijanja paketov, to mi res ne gre.

Ti kdaj oče kaj gleda pod prste?

Razvoj mi popolnoma prepušča in mi zaupa. Prav tako mama in sestra Mojca, ki ima zelo pomembno funkcijo v podjetju in vodi vso administracijo. Smo pa precej enotni, kar se tiče financ in strateškega razvoja. Odločamo se kot družina in skupaj s sodelavci.

Kaj meniš, da je skrivnost vašega uspeha?

Morda gledam drugače na celotno industrijo kot ostali. Salon ne potrebuje le barv in lakov, temveč tudi čistila, kavo, alarmne naprave, skratka vse. Pri profesionalnih frizerskih izdelkih pa vedno poskušam najti tiste, ki so drugačni, v trendu. Predvsem mora biti pravo razmerje med kvaliteto in ceno. Ne maram napihovanja cen. Želim si, da nas stranke poznajo kot korektno podjetje z dobrimi izdelki in realno ceno.

Kako poteka odločanje, kateri izdelek boste pripeljali v Slovenijo?

Predvsem sta pomembna cena in pogoji. Vplivajo tudi izkušnje, ki sem si jih nabral v teh 15 letih, in intuicija. Glede na široko ponudbo je trg že zelo nasičen. Težko je vpeljati nove proizvode, če nimaš prave ekipe in orodij. Slovenija je specifična, ker vlada sistem “bazarja”. Frizerji se ne držijo enega ali dveh dobaviteljev, kot je praksa v tujini. Zaradi sistema bazarja imajo frizerji lak od enega dobavitelja, peno od drugega, gel od tretjega – pogledaš na police in vidiš vsaj 10 različnih proizvajalcev, kar pomeni vsaj 10 različnih dizajnov in oblik. S tem nastane skupek izdelkov, ki ni videti ličen. Izgled salona se zelo poslabša in prav tako “profesionalnost”. V veliki večini primerov je žal tako. Seveda so tu tudi svetle izjeme in so saloni zelo fokusirani ter pripadni enemu podjetju. To se posledično kaže tudi na njihovih poslovnih uspehih.

Katere so bile do zdaj vaše prodajne uspešnice?

Zelo močna je blagovna znamka Macadamia. Vedno močnejši postaja tudi Framesi, kjer se kažejo rezultati našega truda. Zasičenost našega trga s frizersko kozmetiko je res ekstremna, a menim, da z neko kontinuiteto in kvaliteto tudi stranke opažajo naše kvalitetne izdelke. Vidijo tudi našo cenovno politiko, kar močno pomaga. Seveda pa smo še vedno najbolj poznani po elektro izdelkih in frizerskih pripomočkih. Imamo pa tudi drugo divizijo, kjer smo izredno močni – nemški proizvajalec Ruck se je zelo močno zakoreninil pri naših pedikerjih in kozmetikih.

Začeli ste prav s frizerstvom?

Tako je. Najprej so bili pripomočki, potem smo dodali lasno kozmetiko Framesi, potem se je pa razvijalo naprej. Razmišljal sem, kaj bi lahko strankam ponudili v času, ko imajo na glavi barvo za lase in morajo čakati na primer 40 minut. Tako so prišle parafinske kopeli, ki so bile precej odmevne. Posledično smo zaradi parafina prišli na nego rok in do podjetja Trosani. Potem potrebuješ nekaj za nego obraza, telesa, nog. Zdaj smo nekako zaokrožili celotno telo od las do pet.

Dvakrat letno imate nadvse uspešen hišni sejem. Kako ste prišli do te ideje?

Vedno nas v dveh dneh obišče od 200 do 400 strank. Ideja se je porodila pred sedmimi leti, ko smo se preselili v nove prostore, kjer imamo vse lepo razstavljeno na enem mestu in si lahko stranke ogledajo, preverijo kvaliteto vseh izdelkov, ki jih imamo v programu. Če bi želeli razstaviti naš celoten program na drugih sejmih, bi potrebovali zelo velik razstavni prostor, saj imamo v programu več kot 4.000 izdelkov. Zato smo šli v drugo smer in raje povabimo naše stranke v našo 500 m2 veliko trgovino v Kranju.

Kako velika je vaša ekipa?

Vsega skupaj nas je šest. Zelo malo, vendar je celotna ekipa zelo vestna in nikomur ni odveč poprijeti za delo. Veliko dajemo tudi za avtomatizacijo procesov, kar boste v kratkem lahko opazili tudi na naši novi spletni strani.

Zdaj kot zastopnik ne obiskuješ več strank. Če bi še vedno, kaj bi svetoval frizerjem?

Svetoval bi jim, naj ne podcenjujejo svojega dela, naj se močno usmerijo v prodajo, saj tudi prodaja pomeni zaslužek. Vendar se je potrebno pogovarjati s strankam in jim razložiti pomen, sestavine in delovanje profesionalnega izdelka. Frizerski salon ne sme biti “spovednica” strank, temveč se je treba osredotočiti na izboljšanje kakovosti las strank. Zato so prišle v salon, da bi bile lepše, z lepšim izgledom in negovanimi lasmi.
Prav tako bi jim svetoval vztrajnost in strast do dela. Treba se je izobraževati, obiskovati sejme in biti v teku z dogajanjem, modo. Tu ne mislim le na lase, ampak je treba človeka gledati celostno. Od nohtov, oblek, ličenja, vse – osnova je izgled frizerskega mojstra. Vidim frizerske salone, ki sledijo tem trendom, ki imajo to strast, vedo, da so v modni industriji. Ti saloni imajo potem tudi uspeh.
Svetoval bi tudi, da se fokusirajo na največ dva proizvajalca. Izgled salona in vtis stranke ob vstopu v salon je zelo pomemben, saj se s tem kaže profesionalnost. Za zaključek bi svetoval še marketing. Ob številni konkurenci salonov in na žalost še sive ekonomije je treba vlagati v prepoznavnost salona in poizkusiti biti “drugačen” od konkurence. Veliko je načinov, ko se danes v bistvu lahko promoviraš brezplačno. Lep primer je Facebook. Če frizerskemu mojstru uspe lepa barva ali pričeska, zakaj tega ne bi objavil na svojem profilu, kjer lahko obstoječe ali potencialne stranke vidijo ustvarjalnost.

Razlike pri frizerjih, ko si začel in danes?

Predvsem je bilo manjše število salonov in še manj sive ekonomije. Več je bilo ustvarjalnosti in želje po novostih, izobraževanju. Danes je veliko preveč striženja s strojčki. Stranke želijo imeti ustvarjalnega frizerja, ki zna svetovati in opraviti vrhunsko storitev – za tako delo bodo pripravljene tudi plačati več. Radovednost – včasih je bilo tega več; če si organiziral seminar, je prišlo veliko ljudi, danes pa je neka vrste apatičnosti in frizerje težko prepričaš, da se udeležijo seminarja.

Z internetom so postale tudi frizerske informacije vse bolj dostopne. Znamo ločiti zrnje od plev? Je postalo znanje razvrednoteno?

Znanje nikoli ne bo razvrednoteno. Z internetom so nekatere stvari postale celo še lažje. Večji je pretok informacij, ustvarjalnih idej frizerskih kolegov po celem svetu. Trendi hitrejše “zaokrožijo” po svetu. Le poglejte tehniko barvanja “balayage”, kako hitro je bila sprejeta. Stvar frizerske ustvarjalnosti pa je, da vsak posamezni mojster “najde” trend, ki mu ustreza, in razmisli, kaj lahko ponudi svojim strankam.

Kakšni so vaši načrti, želje za naprej?

Ohranjati stabilnost podjetja, kot jo imamo sedaj. Želim si normalno rast podjetja in zadovoljne sodelavce, saj so ti osnova za naš uspeh.

Letos je že 25 let od vašega vstopa na slovenski trg. Kako ste praznovali obletnico?

Ponosen sem, da že toliko let lahko nudimo naše izdelke in storitve v Sloveniji. Naše podjetje nikoli ni bilo “šiki-miki”, zato smo ob naši obletnici ta denar, ki bi ga dali za večjo prireditev ali zabavo, raje namenili še bolj ugodni ponudbi na našem hišnem sejmu. V bistvu smo investirali v naše stranke.

Kaj rad počneš v prostem času?

Moj moto je – dobro delati, dobro živeti. Imam krasno družino in prosti čas najraje preživim s svojo ženo in hčerkama. Družina mi pomeni vse.

Kaj za zaključek?

Ob zaključku bi se rad zahvalil vsem našim zvestim partnerjem, ki že 25 let sodelujejo z našim podjetjem, in seveda svoji družini in ekipi sodelavcev, ki omogočajo našo uspešno zgodbo.

Tekst: Nina Nagode, Foto: osebni arhiv