Josh Lamonaca
»Ko imaš pravo temeljno znanje in pravo strast za deljenje, z lahkoto stojiš pred nekaj tisoč glavo množico.«
Josh Lamonaca, ki velja trenutno za eno najmočnejših imen v svetu brivstva, izžareva strast do svojega dela. Soustanovitelj blagovne znamke Menspire je na misiji, da navdihne moško industrijo. S 33-imi leti je že vzpostavil osupljivo mrežo, ki obsega 27 salonov in tri akademije. Njegova zgodba pa sega daleč nazaj, ko je z mladostniško zagnanostjo sanjaril o profesionalni nogometni karieri. Kljub spremembi poklica je ohranil svojo osredotočenost, neverjetno delovno etiko in športno disciplino, zaradi katere se ne vda zlepa. Te vrednote prenaša na mlade, ki jim svetuje, naj sledijo svojim strastem in se ne ustavijo pred ovirami. Ob nedavnem obisku Slovenije v okviru Beauty Foruma Ljubljana smo se pogovarjali o njegovih izkušnjah in viziji za prihodnost brivstva.
Kako se je začela vaša brivska pot?
Začel sem kot brivec, ko sem bil star 15 let in me nihče ni postrigel, tako kot sem želel sam. To je vodilo do kar nekaj frustracij. Začel sem se striči sam in počasi sem strigel tudi že prijatelje. Tako sem razvil naraven čut za lase. Hobi je postal strast, strast je vodila do obsesije in preden sem se zavedal, se je obrnilo že 17 let od mojega vstopa v industrijo.
Začetki so bili, predvidevam, malo bolj okorni.
Na začetku sem se veliko zabaval in to je bil najboljši del vsega. To me je vodilo do domišljijske ustvarjalnosti, saj ko se učiš brez učitelja, nimaš omejitev, ampak samo delaš, kar imaš rad. To je bil zame najrazburljivejši del začetka. Preprosto sem delal, kar sem hotel, kar je bilo super. Ko sem se začel kasneje učiti osnov, sem imel vedno v sebi tisto raziskovalno kreativnost, skozi katero sem izražal, kar čutim.
So bile v času vaših začetkov informacije dostopne na svetovnem spletu? Youtuba takrat še ni bilo.
Ne, nič še ni bilo. Na voljo so bile knjige, ampak so bile stare. Nekaj malega se je našlo v revijah. Tehnike korak po koraku so bile predstavljene zelo skopo. Vse je bilo premalo tehnično. Učili smo se, kakor smo mogli. Danes je veliko možnosti za učenje, kot sta Instragram, TikTok in drugi družbeni mediji. Možnosti je skoraj neomejeno.
Bi se lahko nekdo naučil brivstva sam doma in preko spleta?
Ne. Temelji na praktičnem delu in potrebuješ nekoga, ki ti gleda čez ramo, ki te na nek način vodi, kako se na določen način premikaš, kako držiš roke, te opozarja, kam moraš gledati. To potrebuješ v živo.
Kdo so bili vaši mentorji?
Sam na poti nisem imel veliko mentorjev, ampak eden, ki je bil vedno ob meni, je bil Johnny Othona iz Allilon Education. Skozi leta sva stkala trdno prijateljstvo.
Slišala sem, da ste bili kratek času tudi del ekipe HOB Salons.
Ja, res je. Takrat sem že delal kot brivec in sem si želel biti malo tudi v ženskem frizerstvu. Pri njih sem se imel super, po drugi strani pa sem se čutil omejenega, saj ima podjetje kar veliko ekipo ključnih frizerjev. Oni tudi niso toliko osredotočeni na moško frizerstvo, na katerem sem si sam želel graditi. Ko sem bil pri njih, se je vedno vse vrtelo okoli dolgih las, sam pa sem si želel kreativnih las. Pri njih sem bil približno tri leta.
Še vedno strižete tudi ženske?
Načeloma ne, ampak kamorkoli grem, me vedno vprašajo, če lahko postrižem tudi kakšen ženski model. Smešno, saj se že dolgo ne ukvarjam več z ženskimi lasmi, ampak lani se mi je zgodilo, da so mi za modele pripeljali pet žensk in le enega moškega.
Jih postrižete na kratko?
Zagotovo ji ne bi pustil dolgih las ali jo strigel po plasteh, saj od mene pričakujejo drugačen in kreativen stil, ki je bolj zabaven, nepovezan.
Kaj so bile vaše sanje glede poklica, ko ste bili otrok?
Vedno sem mislil, da bom nogometaš. Zdi se, da je imel Bog drugače načrte z mano, in smešno je, da imamo danes v Ljubljani ustvarjeno mini nogometno igrišče s travo, na kateri brivci ustvarjamo. Nenadoma sta se združila dva moja svetova.
Še igrate nogomet?
Še vedno.
Za katero ekipo navijate?
Ko sem odraščal, sem navijal za Manchester United.
Imate 27 salonov in tri akademije. Oprostite, koliko ste stari?
33 let.
Kako vam je kljub mladosti uspelo?
Ne gre le zame. Naša blagovna znamka se imenuje Menspire, saj ne gre le za enega človeka, ampak za vse nas kot ekipo, ki šteje 16 članov.
Skrbite tudi za poslovno plat ali ste kreativna gonilna sila?
Vsekakor bolj skrbim za kreativni vidik. Moj poslovni partner Samuel Palmer skrbi za vse vodje, mentorje in celotno ekipo. Imamo zelo lepo ravnotežje zabavne kreativne znamke in tudi močno strukturirano poslovno stran. Tako lahko sam skrbim, da je blagovna znamka zabavna in jo vodim na višjo raven.
Imate tudi svojo linijo izdelkov.
Ja, veliko delamo tudi na prodaji naših izdelkov, med katerimi so tudi brivski pripomočki, ki so nam všeč. Seveda imamo tudi linijo izdelkov za nego in styling, ki je z nami že velik del naše poti.
Najbrž se je začelo z eno brivnico, ki so se ji počasi začele pridruževati še ostale.
Na samem začetku smo si zadali načrt, ki ga želimo doseči v petih letih. Mislili smo, da bomo delovali v St. Albansu, našem domačem kraju, ki se nahaja severno od Londona. V našem petletnem načrtu sta bili tudi brivnici v Londonu in Essexu. Dejansko pa smo imeli v roku petih let že osem brivnic. Ves čas smo imeli jasno vizijo, kaj želimo doseči. Pri storitvah smo vedeli, da želimo visok standard, kar je postalo naš produkt, formula. Želeli smo biti vljudni in prijazni. To so bili naši trije produkti: dobre frizure, dobre storitve ter prijazno in vljudno osebje. Premislili smo tudi, kakšno vzdušje naj bi vladalo v salonih. Tudi to predstavlja pomemben dejavnik naše formule. Ko smo jo končno imeli, je bilo za nas zelo enostavno, da gremo tako naprej na novo lokacijo. Vse kar je, moramo najti dobro ekipo, ki jo lahko naučimo delati dobre frizure, storitve in zgradimo dobro okolje. Pomembna je tudi sama kultura, ki mora biti prisotna, kamorkoli greš. To je ključ do uspeha Menspire.
Eno od vaših pravil je tudi, da v svojih salonih ne predvajate glasbe. Zakaj?
Hočemo, da se zaposleni pogovarjajo s stranko. Namen je zadrževanje. Če je prisotna glasna glasba, ki ni najbolj primerna, to tudi vpliva, kako nekdo vidi tvoj posel. Določen stil glasbe bo določenim zelo všeč in bodo navdušeni, druge pa bo odbijal. Naša ideja je, da ustvarimo nevtralno okolje, ki dobro vpliva na pogovor. Pravimo, da vsak pogovor šteje. Ljudje ne bodo nikoli pozabili, kako so se zaradi njega počutili. Ne gre le zato, da dobijo frizuro, ampak jim daš izkušnjo. Ljudem svetujemo. Frizerji gotovo poznajo občutek, ko konec dneva ugasneš glasbo in v sebi končno začutiš mir.
Kdaj ste odprli prvi salon?
Prvi Menspire smo odprli leta 2014.
Zaradi pandemije je moralo kar nekaj salonov zapreti vrata. Gotovo tudi pri vas ni bilo lahko.
Tudi mi nismo izjema. Morali smo zapreti tri naše salone, od tega enega v Londonu. Med drugim smo imeli dva salona v hotelu in ker ni bilo gostov, smo bili prisiljen zapreti. Nič ne moreš narediti. Včasih zmagaš, včasih zgubiš.
Kateri preobrat v vaši karieri je bil po vašem mnenju tisti, od katerega naprej je šlo vse navzgor?
Na tem mestu moram vsekakor omeniti socialna omrežja. Ta so nam dovolila, da imamo brezplačno platformo, ki je enostavna za uporabo, da lahko širnemu svetu pokažemo svoje delo in česa smo sposobni. Če ne bi bilo tega, bi bili najbrž obsojeni le na svet revij. Kljub temu da so te igrale ključno vlogo v industriji, se je izkazalo, da želijo ljudje gledati tudi tehnike striženja. Revije glorificirajo tvoje delo. Tako postane še toliko bolj prestižno, da si predstavljen v reviji. Ne moreš pa biti le v reviji. Moraš trdo delati, ustvarjati kampanje, investirati čas in denar v fotografiranje, da ustvariš lepe fotografije.
Torej ustvarjate tudi kolekcije?
Smo sicer bolj aktivni na področju izobraževanja, vendar pa smo vmes ustvarili nekaj čudovitih del. Ni nujno, da so bile to kolekcije, saj vse bolj temelji na lokaciji.
Načrtujete, da bi se kdaj v prihodnje prijavili tudi na British Hairdressing Awards?
Vedno sem si želel, da bi se prijavil. Že od 18. leta sem se spogledoval z idejo. Kasneje sem bil bolj aktiven na področju izobraževanja in sem spoznal, da me ta vidik ne zanima več, saj to le hrani moj ego. Bolj me napolni, da potujem in delim svoje znanje. Ljubezen, ki jo prejemam, mi pomeni veliko več kot bi mi dala ta nagrada. Zdaj pa počasi razmišljam, da bi bila vseeno dobra ideja, če bi se prijavil.
Kako ste se počutili, ko ste bili prvič na odru?
Prepoteno. (Smeh) Moram priznati, da sem bil vedno zelo samozavesten, vendar to še ne pomeni, da nisem bil nervozen. Ko si nervozen, pomeni, da ti je nekaj mar. Seveda si želiš, da boš izpadel profesionalno. Nočeš biti nekdo, ki se dela, da nekaj ve, v resnici pa nima pojma. Ko imaš pravo temeljno znanje in pravo strast za deljenje, z lahkoto stojiš pred nekaj tisoč glavo množico. Pri tem ne gre toliko za kazanje, kaj znaš, ampak deljenje, kako lahko drugim pomagaš.
Kaj bi svetovali mladim frizerjem?
To vprašanje mi pogosto zastavijo. Vedno odgovorim, naj bodo potrpežljivi. Danes frizerji in brivci živijo v času, ko je vse … (tleskne s prsti). Postaneš brivec in čez en teden bi rad že izobraževal. Žal ne gre tako. Lahko imaš spretnosti, za katere meniš, da bi jih lahko delil, prav, saj je vsak na svoj način tudi edukator. Potrebuješ izkušnje in modrost. Veliko je tudi odvisno od močne volje, kaj bi rad dosegel. Bodite potrpežljivi, saj nekateri vmes obupajo. Če trdo delaš, lahko dosežeš vse, kar si zastaviš. Zdaj v tej industriji veliko ljudi ustvarja neverjetne stvari. Kampanje za modne blagovne znamke, nastopi na velikih odrih, lahko si lastnik večjega števila salonov ... Potrpljenje. Traja, da postaneš dober. Ne obupajte, imejte disciplino, ostanite ponižni. Učite se, kolikor morete, od kogarkoli imate možnost.
Veliko potujete. Ste še na voljo strankam v salonu?
Ne, ne delam več v salonu. Tako je že od leta 2018.
Kakšni so vaši načrti za naprej? Kakšen je vaš načrt za naslednjih pet let?
Ko dobim to vprašanje, ne želim podrobneje razlagati, ker iskreno živim za današnji dan. Izkoristim, kar mi je dano. Nihče ne ve, kaj bo čez pet let.
Kaj radi počnete v prostem času? Poleg nogometa, ki ste ga že omenili.
Imam dve čudoviti punci, ki sta stari dve leti in pol ter pet let. Z njima preživim vsako prosto minuto. Rad tudi ostajam fit. Rad boksam, igram nogomet. Rad imam tudi hrano in kavo.
Tekst: Nina Nagode
Foto: Beauty Forum Ljubljana, Jordan Doyle