Cos Sakkas

Britanski frizer leta 2022

Naj vam najprej čestitam za zmago na British Hairdressing Awards. Kako se počutite kot britanski frizer leta?

Zdi se mi, da še vedno nisem povsem dojel, kaj se mi je zgodilo. Pred menoj so ta naziv prejela nekatera največja imena britanskega frizerstva in počaščen sem, da sem del tega zdaj tudi sam. Zmaga je veliko več kot le trofeja, z njo pride tudi velika odgovornost, da predstavljam britansko frizerstvo v najboljši možni luči, kot tudi pritegnem prihajajoče generacije frizerjev in sem na splošno navdih frizerski industriji kot celoti.

Kako ste izkoristili pozornost, ki jo je deležen zmagovalec?

Zmaga mi daje priložnost, da sem bolj slišan. Ena od tem, o kateri se moramo pogovarjati, je, kako privabiti mlade, da se pridružijo industriji. V mislih imam industrijo na splošno in ne le v okviru meja Velike Britanije, ampak po celem svetu. Dogajajo se velike spremembe in trudimo se zaposlovati mlade. Moramo se vprašati, zakaj. Vsi vemo, kako neverjetna industrija je to, zakaj torej to sporočilo ne pride do mlade generacije? Znotraj industrije se ponuja veliko možnosti in to moramo predstaviti staršem in učiteljem. Lahko postaneš podjetnik, session stilist, lastnik salona, edukator, imaš uspešno kariero kot stilist. Pogovor moramo začeti s pogledom na pripravništvo, saj se mladi ne želijo učiti tri ali štiri leta, medtem ko se njihovi prijatelji v drugih poklicih bistveno hitreje kvalificirajo. Nočejo pometati tal in kuhati kav. Ne zanima jih, kako smo mi težko delali, prav tako ne nizke plače in delo v nemogočih urah. Tega se moramo zavedati in poiskati rešitev, s katerimi na drugi strani ne bomo spustili standarda, ampak pritegnili mlade. Kljub vsemu ni vse tako slabo, a moramo se zavedati tudi tega vidika. Smo zdrava, uspešna, živahna industrija, ki gre skozi spremembe, in novi generaciji se moramo vsi prilagoditi.

Povejte nam več o vaši zmagovalni kolekciji.

Moj navdih je bilo vsakodnevno okolje. Samo kolekcijo smo fotografirali na strehi naše akademije v središču Londona, kjer smo izkoristili naravno svetlobo, ki se je odbijala od kože, in veter, ki je ustvaril naravno gibanje las. Fotograf Jack Eames ima vrtoglavico, zato smo tako poimenovali tudi samo kolekcijo. Vertigo pooseblja žensko, ki je pogumna, neustrašna in močna. V laseh se odseva skozi drzne grafične linije in oblike.

Za najboljšega frizerja ste nominirani tudi letos.

Nominacije nikoli ne jemljem kot nekaj samoumevnega. Bil sem zelo vesel, ko sem videl, da me je industrija nominirala za British Hairdresser of the Year 2023. Zmaga leta 2022 je bila zame velik privilegij in odgovornost, ki jo jemljem zelo resno. Prvič sem bil nominiran tudi za Creative Head Most Wanted Hair Icon 2023, kar je zelo razburljivo, saj me ni nominirala industrija, ampak moji kolegi iz sveta mode, fotografije in založništva.

Lani poleti ste v Madridu osvojili tudi naziv International Hairdresser of the Year. Povejte nam več o tem.

Podelitev teh nagrad poteka vsako leto in lani sta me njihova ustanovitelja Mikel Luzea in Sergi Bancells zelo presenetila, ko sta me obiskala na akademiji in mi podelila nagrado. Bil sem popolnoma presenečen in tega sploh nisem pričakoval, saj je bilo nominiranih nekaj neverjetnih frizerjev z vsega sveta. Marca letos sta me Mikel in Sergi ponovno obiskala in mi povedala, da sem prejel nagrado že drugo leto zapored. Nisem mogel verjeti in to je bil zelo poseben trenutek. Leto 2022 sem končal tudi z osvojitvijo naziva Fellowship Hairdresser of the Year. Tako sem zdaj okronan s tremi velikimi nagradami, kar je prava čast in privilegij. Upam, da bom s svojim glasom povsod navdihoval frizerje.

Ste globalni kreativni direktor pri Toni&Guy. Kaj najpogosteje svetujete frizerjem?

Obkrožite se z ljudmi izven svojega vsakodnevnega delovnega okolja. Morda delate s čudovitimi ljudmi, vendar se povežite s podobno mislečimi zunaj vašega salona – drugimi stilisti, fotografi, oblikovalci, umetniki. Naučite se čim več frizerskih tehnik, da boste zrasli v samozavestnega in kompetentnega frizerja, ki mu nikoli ni treba zavrniti stranke. Najpomembneje je, da ste zvesti sami sebi. Preveč je sledilcev. Samo zato, ker to počno drugi, še ne pomeni, da je tako najboljše. Družbena omrežja so lahko neverjetna, lahko pa so tudi vaš propad. Instagram lahko povzroči občutek, da je trava vedno bolj zelena, vendar ne verjemite vsemu, kar vidite. Je zrežirano, lažno in ljudje vam bodo pokazali le tisto, kar želijo, da vidite, zato poskrbite, da spremljate ljudi, ki so pozitivni in navdihujoči. Industrija je zelo raznolika in za vsakogar se najde posebnost, le zgrabiti jo morate. Nikoli ne obupajte, nikoli ne recite ne in vedno bodite pripravljeni na vse!

Kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Toni&Guy letos praznuje 60 let, jaz pa sem z njimi 30 let svojega življenja. Načrtujemo, da bomo naredili nekaj zelo posebnega, da bomo sprejeli našo dediščino in gledali v prihodnost.

Tekst: Nina Nagode, Foto: osebni arhiv