Mitja Sojer

Mitja Sojer. Za prijatelje - Mič. Priljubljen in uglajen ljubljanski frizerski mojster, ki je v zadnjih letih dokazal, da je striženje las tudi v Sloveniji lahko umetnost in zelo resen posel. Eden izmed dokazov za to je veriga njegovih salonov doma in celo na tujem, na območju nekdanje Jugoslavije. Pred leti je ustanovil Akademijo Mič Styling, v kateri na čelu kreativne ekipe Art team šola najboljše slovenske frizerje. Včasih je hodil v tujino odkrivat svetovne trende, zdaj tam predstavlja lastne kolekcije. Aktivno deluje tudi kot član sekcije frizerjev pri Obrtni zbornici Slovenije in se po najboljših močeh trudi vplivati na razvoj slovenskega frizerskega poklica. Če bi moral še enkrat izbirati, bi bil frizer! Njegovim škarjam že leta zaupajo tudi številni slovenski estradniki, politiki in gospodarstveniki. Mič je res izjemen človek in frizer. Z eno besedo - fenomen.

 


V frizerskem poklicu ste že več kot dve desetletji. Kako ga vidite danes?

Frizerski poklic se je skozi vsa ta leta vsekakor zelo spreminjal in v današnjih časih smo zagotovo dosegli evropski nivo. Če poenostavim: kar smo se nekoč učili od ’velikih svetovnih mojstrov’, danes delamo in je videno v slovenskih frizerskih salonih.

 

Veliko ste se izobraževali in širili obzorje v tujini. Kaj je najbolj vplivalo na vaše delo in razvoj v salonih?

Na moje delo je močno vplivalo seznanjanje z načinom dela v najelitnejših londonskih frizerskih hišah. Tam sem se naučil profesionalnosti, organizacije dela, strokovnosti, ki smo jo toliko let kasneje nekateri slovenski frizerji znali uspešno prenesti v domovino.

 

Menite, da je frizerski poklic pri nas premalo cenjen?

Frizerski poklic je v Sloveniji vedno bolje organiziran, vendar so storitve žal še vedno prepoceni v primerjavi z ostalimi evropskimi državami. To za seboj potegne tudi dejstvo, da zaposlenih frizerjev v naših salonih ne moremo plačevati konkurenčno z njimi. Bi pa izpostavil, da pa znajo stranke ceniti, v katerih salonih lahko dobijo resnično dobro frizersko uslugo.

 

Aktivno delujete tudi kot član sekcije frizerjev pri Obrtni zbornici Slovenije. Kako lahko s tem vplivate in pripomorete na razvoj naših frizerjev?

V omenjeni sekciji se trudimo omogočiti frizerskim obrtnikom čim lažje in čim bolj uspešno vodenje salonov, kajti v našem poklicu je poleg vsakodnevnega striženja in pranja glav zelo pomembno tudi izobraževanje, vodenje in sledenje novim trendom.


Kašen nasvet bi dali mladim frizerjem na začetku kariere?

Predvsem bi si želel, da bi bilo še boljše sodelovanje frizerjev obrtnikov s strokovno frizersko šolo ter da bi imeli vrhunski program, v katerem bi se mladi frizerji lahko čim več naučili in bi nato hitro začeli s prakso v salonih. Mladi generaciji frizerjev bi tudi poudaril, da je biti frizer eden lepših in kreativnejših poklicev, ki pa se ga je treba lotiti resno in s pravim pristopom.

 

Nam lahko zaupate formulo vašega uspeha?

V življenju nikoli nisem maral nikakršne povprečnosti. Zato sem se že po odprtju prvega salona odločil razširiti dejavnost in postopoma začel širiti zgodbo Mič Stylinga. Najprej sem ’postavil’ mlado kreativno ekipo z velikim zaupanjem do svojih kolegov. Vsekakor pa tudi brez naših ustvarjalnih in zvestih delavcev danes zagotovo ne bi bili tam, kjer smo. Zelo se mi zdi tudi pomembno, da z mojim ožjim vodstvom poskušamo čim bolje voditi vsa naša podjetja, seveda tudi v sodelovanju s poslovnimi partnerji, ki so nam izkazali zaupanje že pred leti.

 

In kaj bi počeli v življenju, če ne bi bili frizer?

Vsekakor bi bil še enkrat frizer. Ali pa bi se ukvarjal s kakšnim drugim estetskim poklicem. Morda pa bi celo deloval v športu, s katerim se intenzivno in zelo rad ukvarjam v prostem času.

 

Ali ste imeli v svoji karieri kašnega vzornika?

Pravega vzornika nisem imel, zelo veliko pa sem se na začetku poti naučil od svoje mame (frizerke op.a.) in nabral veliko izkušenj s sodelovanjem s starejšimi frizerskimi ljubljanskimi mojstri.

 

Že nekaj let si najboljši frizer v ZDA.

Kaj pomeni biti direktor podjetja Mič Styling? Moram priznati, da nisem in ne želim biti klasični direktor, kljub temu, da skrb in odgovornost za več kot 300 zaposlenih frizerjev seveda ni majhna. Trudim se, da na vsakodnevno delo prihajajo zadovoljni in da dobijo priložnosti, da se izkažejo tudi izven salona. S tem mislim na izobraževanje na primer v Londonu ali pa dodatno delo na družabnih dogodkih, predstavitvah, snemanjih za televizijo in revije in tako naprej. S svojimi zaposlenimi želim imeti tudi prijateljski odnos, zato se nekajkrat na leto dobivamo na sproščenih poletnih piknikih, božični zabavi, proslavljanju rojstnih dni.

 

Če se za trenutek vrneva na začetek nastanka Mič Stylinga - kakšni so ti spomini?

Spomini so čudoviti, kljub temu, da sem bil ob odprtju svojega prvega salona takorekoč brez prebite pare: vse svoje dolgoletne prihranke sem namreč vložil v nakup in opremo ter naredil tudi veliko otvoritveno zabavo za več sto ljudi ... Naslednji dan pa sem sešteval drobiž, da bi si lahko privoščil malico (smeh, op.a.). Pri odprtju drugega salona pa sem moral prodati celo svoj avto, da sem lahko najel kredit. Z vsem tem želim povedati, da se mi ni bilo težko odrekati stvarem v osebnem smislu - pomembneje mi je bilo vlaganje in delo v dobro in kvaliteto mojih salonov.

 

Nam lahko morda za konec zaupate še kakšen vaš najnovejši izziv?

Predvsem si želim ustvarjati čim boljše nove kolekcije frizur, še več nastopov v tujini in seveda odpreti še kakšen nov salon v kateri izmed evropskih držav.

Mič, hvala vam, da ste si vzeli čas za pogovor.

 

Foto: Gregor Nagode in arhiv Mič Styling