Mazella & Palmer

intervju mazella and palmer skupinska

"Ne le, kako striči, ampak tudi zakaj."

Jean-Baptiste Mazella in Dove Palmer sta se po desetih letih izobraževanja na Sassoon Academy odločila za samostojno pot in začela uvajati svoj način izobraževanja. Pred kratkim se jima je pridružila tudi mlada koloristka Antonia Cometa. Z vsemi tremi člani smo se srečali v Rovinju, kjer so nastopili v okviru festivala Hairstyle News.

 


 

Kot ekipa Mazella & Palmer delujeta že dobri dve leti. Kaj sta počela prej?

Jean-Baptiste Mazella: Prej sva več kot 10 let delala izobraževanja za druga podjetja.

Dove Palmer: Delala sva za isto podjetje (Sassoon Academy op.a.). Jean-Baptista poznam že veliko let. Postala sva prijatelja. Za oba je bila to prva služba. Prvo skupno delo sva imela v Italiji. Delala sva seminar, se spoprijateljila in ugotovila, da imava veliko skupnega. Ja, začela sva pri istemu podjetju, potem pa sva se pogovarjala, kje se vidiva, kako bi rada izobraževala.

 

Začela sta sama in oba sta stilista.

Jean-Baptiste: Barvanje je pri našem delu zelo pomembno, toliko kot striženje. Leto in pol sva delala sama in sodelovala z različnimi freelancerji. Antonijo sva imela že dolgo v mislih, saj je zelo nadarjena. Poznam jo že zelo dolgo. Ko je bil pravi čas, sva pristopila in začelo se je sodelovanje. Ko sva začela podjetje, sva si delila vse informacije. Med nama je ves čas potekala komunikacija na različnih nivojih. Nikoli ne bi storila nečesa, če se drugi ne bi strinjal.

Dove: Vedno skušava najti skupno rešitev.

Antonia Cometa: Začeli smo zelo dobro. Ko sta začela podjetje, sta razvila sistem izobraževanja za striženje. Hoteli smo narediti barvanje univerzalno, da lahko gremo na katerikoli konec sveta in uporabimo različne barve, da je lahko vse prilagojeno lokalnemu trgu. Pri laseh je treba upoštevati različnje tipe las, teksturo.

 

Jean-Baptiste, vi ste Francoz. Kako ste se znašli v Angliji? Kaj vas je zaneslo tja?

Najprej nisem hotel biti frizer. Želel sem si oblikovati avtomobile. Mikala me je tudi arhitektura. V šoli mi je šlo precej dobro. Moja mama je frizerka in enostavno sem bil vržen v salon. Vendar pa mi ni bil všeč francoski način friziranja. Všeč mi je bil bolj arhitekturni pristop, ki ga ponuja britansko frizerstvo. Zato sem se odločil za frizerstvo, ko sem pogledal; arhitektura, lepa dekleta, popolna kombinacija zame.

 

Dove, vas je zaneslo v frizerstvo šele, ko ste bili stari 29 let. Je bil začetek težak?

Dove: Res je. Pri teh letih je ena velika prednost, da se zavedaš, da imaš veliko manj časa, da se izpopolniš. Nisem imel druge izbire, kot da delam, delam in še enkrat delam. Ko sem bil še asistent v salonu, sem vsak prosti trenutek izkoristil za delo na lutki. Drugače ni šlo. Prepričan sem, da kadarkoli se že lotiš nečesa, če greš v pravo smer, trdo delaš in si obkrožen s pravimi ljudmi, imaš vse možnosti, da ti tudi uspe. Če verjameš vase in trdo delaš, ti bo gotovo uspelo.

 

Delate za različne znamke? Danes tu (Hairstyle News v Rovinju op. a.) delate za Fudge.

Jean-Baptiste: Ko sva delala v prejšnjem podjetju, sva ugotovila, da si z uporabo le ene znamke zapreš zelo velik del trga. Mi pa želimo biti odprti za vse. Kljub temu pa imamo nekaj ekskluzivnih pogodb.

Dove: Večina blagovnih znamk je istih. Nekateri se osredotočajo bolj na določene izdelke ali tip las. Mi uporabljamo zelo lahke izdelke. Pomemben faktor je tehnika, kjer pa pridemo na vrsto mi. Načeloma delamo z vsemi, le v Franciji imamo ekskluzivo, kjer delamo le za L’Oreal.

Antonia: Glede barv moraš biti zelo pazljiv. Veliko potujemo in povsod so druge barve in poznati moraš njihovo delovanje, posebnosti ... Zbrali smo veliko znanja o barvah, zaradi česar se lažje prilagodimo. Gre le za karakteristike posamezne znamke. Vsekakor je to neverjetna izkušnja, da uporabljaš vse te različne znamke. Za naprej mi bo to zanje v veliki meri koristilo.

Dove: Antonia je prav neverjetna, kako hitro se prilagaja situacijam.

Antonia: Fudge je vsekakor ena izmed mojih najljubših znamk. Ima zelo lepe tone. Na odru smo z lahkoto prikazali, kar smo želeli.

 

Delate tudi za portal MyHairdressers.com?

Dove: Sodelujemo že od začetka ustanovitve Mazella Palmer, kar nama je v veliki meri pomagalo pri širjenju najine ideje dela. Vsakih nekaj mesecev posnamemo nekaj novih videov.

 

Pri Mazella & Pallmer gre zgolj za izobraževalni sistem. Nimate salona, kjer delate?

Jean-Baptiste: Za enkrat ne. Odločili smo se, da se za enkrat posvetimo le izobraževanju. Že prej smo delali dolgo na izobraževanju in to bi radi razvijali tudi še naprej. Imamo načrte za prihodnost, da bi imeli tudi salon, poslovno šolo ...

Dove: Najprej bi radi postavili akademijo. Za nas je ključno izobraževanje in kako se ga lotevamo. Ne gre le za samo učenje striženja. Učimo vizualno razumevanje oblik. Kako na obliko vpliva struktura obraza. Ko oseba to razume, se lotimo tehnik, da naučimo, kako ustvarimo določeno obliko. Ne učimo, kako striči, ampak doseči določene rezultate s sekcijami. Ko dosežejo ta nivo znanja, imajo posamezniki orodje, da vse to povežejo skupaj in ustvarijo karkoli želijo. Naš pristop ni, da predstavimo npr. graduirani paž in kako ga je treba delati. Posameznike učimo tako, da poznajo tehniko.

 

Kako se vaš izobraževalni sistem razlikuje od drugih?

Jean-Baptiste: Smo univerzalni. Ne rečemno, da delamo stil Mazella & Palmer, ampak delamo univerzalni stil, ki ga vsi uporabljajo. Vse gre po isti poti. Obstajajo tri osnovne tehnike: imaš tri osnove geometrije, če jih kombiniraš, dobiš že devet različnih oblik. Vsi uporabljamo neke oblike. Če jih pokombiniraš, dodaš nepovezanost, asimetrijo, ustvariš bolj avantgardne videze ... Mi naredimo vse skupaj univerzalno.

Dove: Če razumeš obliko, dinamiko, lahko dosežeš isti rezultat na različne načine. Z različnimi striženji. Ljudi učimo razumevanja. Nihče ne dela drugače, gre le za različna poimenovanja. In potem to predstavijo, kot da je to edini način, kako lahko dosežeš določen rezultat.

Jean-Baptiste: Popolnoma isto je pri barvanju. Izobraževalni sistem, ki ga delamo za barvanje, je univerzalen, ko razumeš različne tene kože. Pomembno je sodelovanje med koloristom in stilistom. Če razumeš obliko in strukturo glave, osnove barvanja in ten kože, lahko dosežeš odlično kombinacijo.

 

V vašem predstavitevnem filmu je bila izjava, Not just how to cut, but why to cut (Ne le, kako striči, ampak tudi zakaj). Zakaj torej?

Dove: Ko smo razmišljali o izobraževalnemu sistemu, smo odkrili, da frizerje izobražuje zelo veliko ljudi in veliko jih uči le striženja določene pričeske. Ko vprašaš, zakaj, rečejo, da oni to delajo tako in so prepričani, da je to edini pravi način. Mi vedno damo razlog, zakaj. Tako oseba resnično razume tehniko in ne le tega, kako ji slediti.

 

Na odru ste povedali, da ne sledite pravilom.

Jean-Baptiste: Seveda jim sledimo. Pri vsakem sistemu je pomembno, da mu slediš. Najprej ga moraš do potankosti razumeti in šele potem lahko ustrezno kršiš pravila. Prevečkrat se zgodi, da se ljudem preveč mudi in želijo preveč hitro narediti revolucijo. Pri tem hitenju pa dejansko še niso vsega ustrezno preizkusili in se jim hitro zalomi. In spet smo pri osnovah. Moraš jih poznati, da jih lahko potem spreminjaš. Ko poznaš osnove, lahko narediš karkoli. Karkoli narediš in se ti vmes kaj zalomi, sproti veš, kako odpraviti težave.

Antonia: Ko enkrat razumeš barvo v teoriji, lahko kršiš pravila, vendar pa mora to tudi pristajati osebi, ki jo bo nosila. Ne moreš kar nanesti katerekoli barve le zato, ker bi rad kršil pravila. Zadaj mora biti razlog, zgodba. Predvsem pa mora dobro izgledati. To je glavno. Veliko je drznih pričesk in barv, s katerimi lahko eksperimentiraš, ampak na koncu mora izgledati dobro.

 

Kaj bi svetovali mladim, ki so še na začetku svoje frizerske poti?

Dove: Predvsem jim svetujemo, da se obkožijo s posamezniki, ki imajo potencial. Ni pomembno, ali gre za majhen salon ali pa za veliko podjetje. Če ste obkroženi z ljudmi, ki so strastni do svojega dela, vam bodo ti dajali energijo in zagon, da ves čas težite k boljšemu.

 

 

Foto: arhiv Mazella & Palmer
Tekst: Nina Nagode