
Jason Yates
»Smo zaupanja vredna blagovna znamka, ki je hkrati tudi kul.«
Jason Yates je pred več kot 30-imi leti začel svojo poklicno pot kot frizer v Združenem kraljestvu in napredoval od frizerskega pripravnika do vodje in nazadnje direktorja skupine 22-ih salonov. V tem času je delal tudi kot odrski umetnik in edukator pri proizvajalcu izdelkov za nego las, kar mu je omogočilo spoznati različne dele industrije in mu odprlo poklicno pot zunaj salona.
Leta 2012 se je Jason pridružil podjetju John Paul Mitchell Systems kot podpredsednik za trženje, kjer je vodil trženjsko strategijo za vse blagovne znamke, pozneje pa je svojo vodstveno vlogo razširil in postal prvi podpredsednik za prodajo in trženje v zgodovini podjetja. S praktičnimi izkušnjami na vseh področjih profesionalne kozmetične industrije – od oblikovanja pričesk do poslovnega upravljanja, trženja in prodaje – je bil Jason imenovan za predsednika JPMS, ki nadzoruje vsakodnevno poslovanje podjetja po vsem svetu.
Čeprav je njegova pot od frizerja do direktorja morda nenavadna, Jason ugotavlja: "Delamo v izjemni panogi, ki nam omogoča, da gremo v različne smeri, zlasti če ste mladi profesionalni stilist. Moja kariera morda ni tipična pot za frizerja, je pa vsekakor pot, ki se lahko zgodi."
Kaj za podjetje JPMS pomeni mejnik 45. obletnice?
Kot pri vsakem mejniku je to čas za razmislek. Ponosni smo na to, kar smo dosegli, hkrati pa razmišljamo o prihodnosti. Mislim, da o tem razmišljamo že ves čas. Na trgu smo že 45 let in v tem času smo postali vodilni na področju izdelkov za oblikovanje. Pomembno je, da prepoznamo svoje meje, a hkrati nenehno stremimo k inovacijam in napredku.
Kaj bi izpostavili pri praznovanju obletnice?
Vsekakor prenovo blagovne znamke Paul Mitchell. V podjetju sem že skoraj 13 let in v tem času smo izvedli več prenov, a prenova tako velike blagovne znamke, kot je Paul Mitchell, je operativna nočna mora. Naš cilj je bil vedno osvežitev videza in izboljšava preglednosti izbire. Naši izdelki so znani po črno-beli embalaži, a za nove uporabnike tudi nepregledni. Kljub več manjšim spremembam smo vedno ostajali v istih okvirih. Tokrat smo se držali prvotnega cilja, da spremenimo videz, ga naredimo privlačnejšega za mlajše generacije in hkrati ohranimo zvestobo obstoječih uporabnikov. Nova embalaža je tudi bolj trajnostna, kar je ključno za sodobne potrošnike, še posebej mlajše generacije.
Je bila obletnica razlog za prehod na novo embalažo ali …?
Ne, šlo je za naključje. Na prenovi smo delali približno sedem let. Preprosto se je zgodilo, da je bila končana ravno v času obletnice. Lani smo prenovili blagovno znamko Tea Tree, leto pred tem Awapuhi Wild Ginger. Prenavljamo celotno podjetje in osvežili smo tudi logotip podjetja. Ugotovili smo, da je blagovna znamka tako močna, da se nam ni treba bati sprememb. In te so dobre.
Želimo si, da bi bili naši izdelki privlačni za širši krog ljudi. Trajnost je postala ključni vidik pri vseh naših blagovnih znamkah. Začeli smo z blagovnima znamkama Mitch in Awapuhi Wild Ginger, ker sta po izdelkih manj obsežni, nato pa smo prešli na blagovno znamko Tea Tree. Zdaj smo to filozofijo prenesli tudi na blagovno znamko Paul Mitchell. Če primerjamo stanje pred petimi leti, je očitno, da smo naredili velik korak naprej.
Zakaj so te prenove tako pomembne za podjetje?
Iz več že omenjenih razlogov. Najprej želimo pritegniti mlajše generacije. Paul Mitchell je zelo prepoznaven, mlajši uporabniki so ga dojemali kot nekaj, kar uporabljajo njihovi starši. Raziskave so pokazale, da nam sicer zaupajo, a nas ne vidijo kot kul izbiro. Menimo, da sta novi videz in tržna strategija korak v pravo smer. Smo šele v začetni fazi, a opažamo, da začenjamo privabljati nove uporabnike.
S prenovo smo vstopili na nova tržišča in sklepamo partnerstva s podjetji, ki nas prej morda ne bi izbrala zaradi videza izdelka. Deluje odlično, a bodimo iskreni – njegov ikonični videz je bil nekoliko zastarel. Sodobni potrošniki in frizerji pričakujejo izdelke, ki so vizualno privlačni, enostavni za uporabo in trajnostno naravnani. Trajnost nam je bila vedno pomembna, vendar je zdaj ta vidik pomembnejši kot kdaj koli prej. Ne le za generacijo Z in milenijce, temveč za vse potrošnike, saj trendi mladih vse bolj navdihujejo.
Kaj pa sami izdelki? So se spremenili?
Izdelkov seveda ne želimo spreminjati, če dobro delujejo, in izdelki Paul Mitchell delujejo zelo dobro. Formulacije ostajajo enake in še vedno zagotavljamo enako kakovost kot vedno, le v osveženi embalaži. Ena večjih novosti pa je, da smo inovacije, na katerih smo delali, zdaj vključili v blagovno znamko Paul Mitchell. V zadnjih 10–15 letih v okviru znamke Paul Mitchell nismo lansirali veliko izdelkov, še posebej na področju oblikovanja las, kjer smo zelo močni. Letos pa boste v liniji Paul Mitchell videli 11 novih izdelkov in 17 novih velikosti embalaže.
Tako ne gre le za vizualno prenovo, saj bomo vnesli tudi nekaj novih pomembnih inovativnih izdelkov, ki bodo znamki vlili novo življenje. Prepričani smo, da bodo obstoječi uporabniki veseli te osvežitve, novi pa bodo končno videli, da ne ponujamo le preverjenih klasik, temveč tudi inovativne, sodobne formule. Potrošniki se hitro navežejo na kakovostne izdelke in ko jih enkrat preizkusijo, ostanejo zvesti blagovni znamki. In kateri salon si ne bi želel na polici znamke, ki zagotavlja zvestobo strank še dolga leta?
Imate kakšno zaključno misel za slovensko občinstvo?
Slovenija mi je zelo ljuba. Pri vas sem bil nekaj dni. Pred odhodom nisem vedel veliko o Sloveniji in bil sem navdušen nad njenimi lepotami. Užival sem v druženju s čudovitimi, toplimi in gostoljubnimi ljudmi.
Hvala, ker podpirate John Paul Mitchell Systems. Veselimo se nadaljnjega sodelovanja s podjetjem Pronega in upamo, da bomo še naprej del zgodbe v Sloveniji. Komaj čakam, da se vrnem in prenočim v Grediču ter jem čudovito hrano in pijem čudovito vino Fana.
Tekst: Katarina Mole in Dajana Černic