Michaeline DeJoria
»Menim, da se moram bolj izkazati ne le kot ustanoviteljeva hči, ampak tudi ker sem ženska, mama in sem mlada.«
Predstavljamo vam Michaeline DeJoria, uspešno poslovno žensko in hčerko legendarnega soustanovitelja blagovne znamke Paul Mitchell, Johna Paula DeJorie. Vodenje podjetja John Paul Mitchell Systems (JPMS) je prevzela pred dvema letoma. V tem razmeroma kratkem času je sprejela številne pomembne odločitve in uvedla za prihodnost podjetja ključne inovacije. V intervjuju, ki je potekal na srečanju distributerjev v Kopenhagnu na Danskem, smo imeli priložnost spoznati njene misli, vizijo in načrte za prihodnost podjetja JPMS.
Kako se počutite na čelu JPMS?
Počutim se odlično. O tem sem sanjala že kot majhna deklica. Vse življenje sem si želela dve stvari: biti mama in postati vodja JPMS. Sem zelo zelo srečna, da mi je uspelo in danes uživam v teh vlogah.
Kdaj ste prevzeli vajeti podjetja?
CEO sem postala pred dobrima dvema letoma. Prej sem bila že dolga leta podpredsednica. Tako prehod niti ni bil težak, saj sem že prej opravljala nekatere CEO naloge, preden sem to tudi uradno postala.
Najbrž je bil kar izziv stopiti v očetove čevlje.
Na vse skupaj nikoli nisem gledala kot izziv, saj si nikoli nisem želela stopiti v njegove čevlje. Vsak si najde svojo pot. Menim, da je neverjetno, kaj vse je John Paul zgradil, kaj sem se lahko od njega naučila in lahko prenesem v svoje vodenje, ampak ga nikoli ne poskušam kopirati ali delati, kot je on. Vedno mi je bilo pomembo, da stvari opravim na svoj način.
Del podjetja ste že leta. Ker ste bili šefova hči, ste se najbrž morali bolj izkazati.
Absolutno. Nisem želela, da bi kdo rekel, da jaz kot ustanoviteljeva hči ne delam tako trdno kot drugi, ali mislim, da sem boljša kot oni, da sem njihov šef ali manager. Mislim, da sem se sama bolj obremenjevala kot drugi. Tudi zunaj podjetja bodo ljudje vedno rekli, da sem ustanoviteljeva hči. Trdno delam in pri tem sem dobra. Mislim, da sem edina oseba na svetu, ki mu je tako mar za zaposlene in to podjetje kot Johnu Paulu. Tega se ne da naučiti in je del mojega DNK. Ja, mislim, da se moram bolj izkazati ne le kot ustanoviteljeva hči, ampak tudi ker sem ženska, mama in sem mlada. Je frustrirajoče, da se moraš ves čas dokazovati, ampak menim, da se stvari spreminjajo. Vse več žensk prevzema vodstvene položaje, ampak še vedno je dolga pot.
Kaj ste se kot otrok naučili od očeta in kako menite je to vplivalo na vaš pristop do posla in vodenja?
Mislim, da sta bila to ponižnost in hvaležnost. Ko sem opazovala očeta, se mi je zdel izjemen vodja. Vedno je bil zelo ponižen. Rad se je povezoval z ljudmi, zelo je tudi odprt. Tako je pri našem delu tudi zdaj. Zelo sem odprta za sodelovanje. Z ekipo sem transparentna. Delamo skupaj in ne drug za drugega. Naučila sem se tudi kulture vračanja. Sem zelo hvaležna, da sem lahko del te čudovite industrije, ki nam je toliko dala. Vedno bomo našli način, da ji na nek način vrnemo.
Kje vidite nove priložnosti za izboljšave pri JPMS?
Povsod. Mislim, da bi bila zaskrbljena, če bi bilo področje našega posla, za katerega bi menila, da ne bi moglo biti še boljše. Ob priložnosti najprej pomislim na inovacijo izdelkov. Prav tako na embalažo in logistiko. Iščemo prostor v Evropi, da bi bilo lažje za naše evropske stranke. Priložnosti so tudi pri nagovarjanju različnih občinstev, doseganju novih trgov. Ne smemo pozabiti na trajnostni razvoj. Nikoli si ne bi upala trditi, da smo vse uredili, saj tega nima nihče.
Kakšna je vaša vizija glede prihodnosti podjetja?
Naš cilj je, da ostanemo, kar smo. Smo predani industriji in se čim bolj prilagodimo spremembam v okolju. Verjamem, da je vedno način, da lahko naredimo oboje. Mislim, da je prihodnost JPMS tam, kjer vse naše linije rastejo neodvisno same od sebe. Ko sem predlagala, da z embalaže Tea Tree umaknemo napis Paul Mitchell, so bili mnogi prepričani, da se mi je zmešalo. V preteklosti je bil Paul Mitchell ogromna linija s številnimi izdelki. Jaz to vidim drugače. V prihodnje želim, da so naši izdelki dostopni na večjem številu prodajnih mestih, želim prodati več izdelkov večjemu številu ljudi, voditi hitreje, bolj inovativno. Znotraj podjetja želim imeti tudi blagovne znamke, ki so same zase močne. Paul Mitchell je močan, Tea Tree je močna znamka. Clean Beauty hitro raste in ima povsem drugo identiteto. Imamo priložnost za repozicioniranje Awapuhi Wild Ginger, kjer gre za zelo specifičen trg. Pri snovanju izdelkov imamo v mislih vse ljudi. Nimajo sicer vsi las, imajo pa lasišče. To je še en način, kako rastemo kot podjetje in dosegamo ljudi. Moja vizija je, da bi s tem nadaljevali.
Ste tudi filantropinja. Katere projekte ali organizacije podpirate ali so vam še posebej ljube?
Najbližje so mi tiste, ki se ukvarjajo z otroci. Sem mama in to je moja šibka točka. Zanima me tudi okolje. Največ časa posvetim organizacijam z otroki, v kar vključujem tudi svoje otroke, da vidijo, kako njihovi vrstniki živijo v drugačnih pogojih. Mislim, da je pomembno, da se tega že zgodaj zavedajo.
Najboljši nasvet, ki ste ga prejeli.
John Paul pogosto uporablja citat, da uspešni ljudje delajo vse tisto, česar neuspešni nočejo početi. To te motivira, da se potrudiš in narediš še nekaj več. Si malo bolj odprt, malo bolj potrpežljiv. Tisto malo lahko naredi veliko spremembo in te daleč pripelje. Podobno je pri odnosih.
Kako najraje preživljate prosti čas?
Rada sem z možen in otroki. Dela je sicer več kot v službi, ampak to je čas, ko se počutim najbolj pomirjeno. Tudi če se vsi kregamo. Skupaj kuhamo, gledamo filme, igramo igre, se smejemo.
Najljubši izdelek za lase, brez katerega si ne predstavljate življenja?
Trenutno je to Tea Tree Special Detox Foaming Salt Scrub. Z njim sem obsedena. Daje mi občutek, da so moji lasje še posebej čisti in zaradi njega tudi vsi ostali izdelki bolje delujejo. Zdaj razumem razliko in po uporabi so lasje povsem drugačni. Pred tem pa sem bila še posebej navdušena nad Super Skinny ali Tea Tree Special Shampoo.
Foto: JPMS in Katarina Mole
Tekst: Katarina Mole