Pot občutkov in čustev v frizerskem salonu

V zadnjem obdobju, ki nas vse zelo preizkuša, prihajajo na površje različni občutki in čustva. Spreminjanje je edina stalnica življenja. Kdor ne uspe sprejeti tega, kmalu naleti na težave. Upiranje spremembam je nesmiselno. Nove situacije, novi pogoji, naše izkušnje in širše videnje sveta okoli sebe nas spreminjajo. Lahko rečem samo to, da postane z leti enostavneje, če se seveda opazuješ, se učiš o sebi, o svojih pozitivnih in negativnih plateh. S tem rasteš, vidiš, kje so tvoje težave. Počasi postaneš odgovoren do sebe in drugih. Svojih občutkov in čustev ne prelagaš več na druge, temveč jih odgovorno sprejmeš.

Kaj ima vse to z delom v frizerskem salonu?

Mislim, da veliko. Občutki, ki jih imamo do sebe, pogosto odražajo klimo v salonu. Naše stranke so nam podobne. To, kar smo mi, privlači podobne ljudi in situacije. Kadar pomislite na klimo v vašem salonu, na ljudi, ki vas obiskujejo ... Vas to navdaja z dobrimi občutki? Mene ja! Pa kljub temu vem, da je še prostora za razvoj in nadgradnjo mojih storitev. Že kar dolgo obdobje delam sama, kar nudi določeno butičnost. Kljub zadovoljstvu čutim močno željo po novem, po spremembi. Razvoj je tudi ekipa, vodenje ljudi, prepustitev nalog in odgovornosti, da se bom lahko bolj ukvarjala z nadgradnjo, kreativno ustvarjala, kar me veseli in za kar mi je v preteklem obdobju zmanjkovalo časa. Čutim, da je čas, da osebno storitev dvignem na višji nivo.

Veliko je govora o tem, da nas ne cenijo, da imamo prenizke cene ... Obe besedi imata isti koren. In tu se postavi ključno vprašanje. Se ceniš? Tu se postavlja tvoja cena in koliko te drugi cenijo. Pa smo ponovno pri občutkih in čustvih.

Stranke, ki prihajajo k nam, sploh stalne, potrebujejo spremembe in razvoj. Ostanejo zaradi občutka, da nam je mar in da jih po mnogih letih še vidimo in slišimo. Predvsem pa da opazimo spremembe, ki se v letih zvestobe dogajajo z lasmi, z njimi.

Glavnina novih strank pride po priporočilu ali pa ker jim je všeč, ko vidijo naš izdelek. K meni zadnje obdobje prihaja res veliko novih gostov, ker jim je všeč ime salona. Očitno jih ime prepriča, vliva zaupanje.

Nove poti pridobivanja strank so Facebook, Instagram, Tik Tok … Brez tega danes ne gre. Tukaj smo prišli do spremembe. Kdor ima odpor do teh vsebin, počasi izginja z zemljevida. Vsekakor tudi sama nimam samo pozitivnih občutkov, prihajam pa hitro do informacij, znanje je lažje in hitreje dostopno, da o novih stikih in prijateljstvih, ki jih brez socialnih omrežij ne bi bilo, ne govorim. Potrebno je zbrati nekaj poguma, se izpostaviti, upravljati, učiti, do določene mere razgaliti. Z vsem tem te ljudje začutijo, spoznajo tvoj stil, življenjsko usmeritev, filozofijo ... Če si iskren, to še močneje občutijo, ko te obiščejo. Vsi imamo radi občutek, da so se nas razveselili in da smo lepo sprejeti. Stranki je potrebno ponuditi dobre občutke. Prijazen sprejem, stisk roke, predstavitev sebe. Kar v nadaljevanju vidi, sliši, vonja, močno vpliva nanjo.

Strokovno smo v Sloveniji na visokem nivoju. Mi frizerji smo se odločili, da želimo najboljša znanja našega poklica. V glavnini to vsi razumemo. Kaj dela razliko med nami? Ti! Ne bojmo se konkurence, saj nas ta prisili v izboljšanje, napredek. Ključno je, da vemo, da to ne sme biti iz naslova tekme, temveč naše unikatnosti in drugačnosti. Ne posnemaj, ne kradi, drži se svoje rdeče niti, ki je tvoja pristna pot. Tu se delajo razlike.

Smo pa tudi v intimnem odnosu s stranko, saj se je dotikamo in posegamo v njen osebni prostor. Pri tem je potrebno imeti izjemen občutek. Nam, predvsem pa stranki, mora biti prijetno. Intimen prostor je tudi pogovor, ki ga nikakor ne smemo zlorabiti s prenašanjem informacij. Občutek za človeka tu igra ključno vlogo.

Okus, ki sem ga pustila za konec, je tisto, kar nam da dobra kava, napitek, kozarec šampanjca, stil salona, predvsem pa naš končni izdelek, ki ga stranka vidi v ogledalu. To kaže na našo strokovnost, na to, kako dobra je bila komunikacija, predvsem pa na naš okus.

Čustva so odzivi na naša in klientova pričakovanja. Na začetku predvidimo, kaj in kako se bo zgodilo. Na osnovi tega načrtujmo. Potrudimo se, da bodo občutki čim boljši, kajti čustva po obisku salona odločajo, ali smo stranko prepričali, da nas ponovno obišče, ali ne.

Občutek je nevtralna energija, ko tej energiji dodamo pomen, se spremeni v čustvo. Čustva določajo, ali si izkušnjo želimo ponoviti. Ne zanemarjajmo svojih čustev, kajti le tako bomo lahko dali dobre občutke, ki se bodo razvili v prijetna čustva, ki jih bo okolica gojila do nas in nam jih posledično vračala.

V skupnem iskanju novih poti želim vse dobro.
Saša Struga, HIŠA LASNIH MISLI

 

Foto: osebni arhiv