Kolumna: Tomaž Turk

LIK

S pisanjem učne snovi v zvezek sem, mislim, končal v prvem letniku srednje šole. Razlog je bil, da nisem več znal brati za sabo in učenje ni bilo možno. Bile so besede brez črk na koncu ali vmes, besedo sem tudi večkrat drugače zapisal ali prebral, preskakoval ... nimam izgovorov za kakšne simptome, sem pa od takrat večinoma sedel v prvi klopi oz. nisem šprical, ker potem snovi nisem slišal, kaj šele razumel. Razvil sem se v dobrega poslušalca in dobil tudi očitek, da ne gledam v oči, ko poslušam. Ja, ker izluščim besede, jih analiziram, memoriziram in ne iščem mimik, gestkulacij, ker to so že neverbalne besede. Hočem nevtralen teritorij. Skozi leta je nastalo kar veliko zapiskov, ki so večinoma bistvo. Bistvo me navdihuje in motivira. Ko poslušamo, se predajamo verbalni komunikaciji, ki predstavlja 30 % vsega izražanja. Ljudje si lahko zapomnimo le 8 % slišanih besed, zato si moramo narediti zapiske besed, ki nas navdihujejo, spreminjajo, spreobračajo, nadgrajujejo. Z leti pa človek – frizer – razvije občutke – občutke, ki jih znaš zaznati brez besed in so vezani večinoma na neverbalno komunikacijo. Telesna govorica predstavlja 55 % komunikacije in je sestavni del nastopov, ko sem na odru, ampak vsak dan je vsak človek na odru tudi v salonu, ki je oder in stranke so tvoje občinstvo. Neverbalna komunikacija so kretnje rok, hoja, mimika, gibanje telesa ... To sestavlja skoraj dve tretjini vašega ali mojega nastopa pred dvema strankama ali 1000 frizerji. Vse to skupaj združi karakter, ki poveže govor, ton glasu, hitrost in kontrolo govorjenja, dodamo mu še »dress for success« (ang. obleka/oblačilo za uspeh), zmožnost ostati miren in hiter odziv. Vrhunec tega je karizma, ko vse to sinhroniziraš, izžarevaš, da nosiš nekaj v sebi, verjameš v to, kar govoriš, ter predajaš sebe. Vse to zdrži, ko imaš lepo mero ponižnosti zraven. 15 % tehničnih veščin so naše ročne spretnosti, treningi, ki nas pripeljejo do suverenosti in končnega izdelka. Vse to gre skozi filtre, ker vaše občinstvo – stranke – vse to zaznavajo skozi VID, ki sprošča, ko stopi stranka v čist prostor – salon, ki je čistejši od njihovega doma, vaša zunanja podoba, ki daje podobo lepotnega strokovnjaka. Vse to sprošča oči. DOTIK, ki se vzpostavi z masažo lasišča, česanjem. Dotik namreč sprošča napetost in tako se vzpostavi vez, ki traja leta in leta. OKUS naj bi bil kot kavica, kristalno čista voda, ki jo postrežemo v čistih kozarcih, ampak je lahko tudi vizualni okus za modo, stil, ki se razvije v osebni stil. SLUH je doživetje skozi pogovor in glasbo, ki odganja tegobe časa. Sluh je lahko tudi tišina, ena izmed redkih meni dragih doživetij. MOTIVACIJA je lahko za stranko preobrazba ali obratno, puščanje daljših las. Dostikrat vidim, da je sprememba frizure motivacija za spremembo načina življenja, samozavesti … Nekaterim pač nisi všeč in te ne bo izbral za svojega frizerja ali učitelja, to pa ne pomeni, da nisi dober. Vakuum je soočanje s samim seboj. Le tako vidimo, katera vrlina nam še manjka, lahko se izboljša ali okrepi. Vaša dejanja štejejo več kot besede. Časa pač ne moreš prehiteti. Vse pride ob svojem času. Pot je tudi vedno lepša in bolj zanimava od cilja.
Amen.
Tomaž Turk