Dopust od družbenih medijev

Sanja Karasman, kreativna vodja pri Subrini Professional, je na družbenih omrežjih zelo aktivna. Na Youtube kanalu jo spremlja 370.000 sledilcev, na Instagramu 14.000, na TikToku pa 3.000 in na Facebooku 4.0000. Na teh omrežjih redno objavlja premišljene objave, v katere vloži veliko energije. V zadnjem času svoje objave dopolnjuje z videoposnetki, za eno objavo pa porabi približno 40 minut.


Pred leti je ugotovila, da je zaradi konstantnega objavljanja na družbenih omrežjih preveč obremenjena in izčrpana. "Družbena omrežja so kot dodatna služba, ki ji lahko namenim 24 ur dnevno. Več časa sem preživela na Instagramu, bolj sem čutila, da preprosto ne morem več gledati v telefon. Rekla sem si, da potrebujem pavzo. Čez poletje vsi počivajo, zakaj ne bi tudi jaz?" pravi.


Sanja je prvič svojo odsotnost na družbenih omrežjih napovedala s preprosto in iskreno objavo, v kateri je sporočila, da gre na dopust in da bo z objavami nadaljevala čez dober mesec. V tem času njen telefon nikoli povsem ne sameva. Še vedno prebere vsa zasebna sporočila in malo pokuka na družbena omrežja, vendar se strogo drži načela, da se ta čas ne ukvarja z objavami ali urejanjem slik in videoposnetkov.

Pravi, da je v tem času nikoli ne zamika, da bi vseeno kaj objavila. »Rečem si ne, svet družbenih omrežij lahko počaka. Nič se ne bo zgodilo. Po mojem mnenju gre pri nekaterih za strah pred izpuščanjem, 'fear of missing out', zaradi katerega objavljajo preveč in to povzroča stres. Jaz si rečem ne, nič ne bo drugače. Čez en mesec bom objavila in vse bo isto. Svet je še vedno tu," je odločna Sanja.


Takšen poletni odklop ji zelo pomaga in ga prakticira že nekaj let. Svetuje ga tudi drugim. Sanja se zaveda, da je na družbenih medijih veliko bolj aktivna kot večina slovenskih frizerjev, saj načeloma objavlja skoraj vsak dan. Njena prednost je, da dela v razvojnem studiu Ilirije. Ostali frizerji delajo v salonu, kjer imajo stranke in druge skrbi, zato si ne morejo poleg vsega vzeti čas še za to.


Njena prednost je tudi, da ima svoje redne modele, na katerih lahko eksperimentira. Nekateri se sicer ponavljajo, ampak frizura je vedno drugačna. Kot edukator je tudi veliko na poti, kar je odlična priložnost za odkrivanje novih modelov, ki se znajdejo v njenih objavah. Stranke v salonu redkeje slika, saj so prišle k njej zaradi frizure in ne samega slikanja.


Ko se po premoru ponovno loti objav, čuti zagnanost. Ob pogledu na še neobjavljeni material pa je večkrat presenečena nad ustvarjenim pred meseci, saj zdaj gleda z drugimi očmi. Ko sva se pogovarjali konec marca, mi je povedala, da ima pripravljenega materiala za najmanj dva meseca naprej. Narejeno ima osnovo, nima pa še napisanih vseh tekstov.


Sanja uporablja za urejanje kar nekaj aplikacij. Redno jih uporablja 12. Ena izmed njih je Preview in omogoča vnaprejšnji pregled profila na instagramu. Z njo si pomaga pri nastavljanju objav za naprej. Frizerjem svetuje tudi aplikacije za urejanje videov, ki so vse bolj popularni. Sama uporablja Quik (GoPro), ki ji je med drugim v veliko pomoč pri skrajševanju predolgih posnetkov. Vedno malo popravi tudi slike. »Las ne spreminjan, obraz in ozadje pa zagotovo, saj svetloba ni vedno idealna,« razlaga Sanja. Lightroom ima filter, ki zbeli ozadje, z aplikacijo YouCam Makeup pa modele po potrebi malo naliči. »Ni treba biti profesionalec, da narediš vse to. Še vedno se trudim, da je videti čim bolj naravno in da ne popravljam barve las,« je iskrena Sanja. »Vse sem se naučila sama. Moraš le raziskovati. Instagramov algoritem mi glede na gledano ponuja vsebine. Tako mi ponuja veliko objav glede videov, tako vedno spremljam, kaj je novega,« še dodaja.


Tekst: Nina Nagode