Lotus

Kolekcija z naslovnice

Navdih
Navadno v vseh svojih projektih izhajam iz narave. V zadnjih letih pa se poleg narave težko distanciram tudi od stanja, v katerem se družba trenutno nahaja.
V tokratni kolekciji sem izhajala iz rože. Rože, ki je poleg svoje lepote drugačna še v nekaterih drugih lastnostih, ki jih z lahkoto povežemo s trenutno situacijo.
Gre namreč za lotus. Meni zelo ljuba roža, ki pa ima tudi simboličen in mitološki pomen.
Kaj je pri njej tako zanimivega in drugačnega? V mnogih kulturah velja za sveto rožo. Rožo, ki se vsak dan rodi in zvečer umre. Čeprav je na površini prelepa, se njene korenine nahajajo globoko pod gladino v umazanem blatu.
Tako moja kolekcija govori o novem začetku. Zgodbi, ki se rojeva iz ne najbolj rožnatih časov. O upanju, da je jutri nov dan, ko bo zopet posijalo sonce in začnemo znova.

Nastajanje kolekcije
Urški vzame vsaka kolekcija ogromno časa. Tu gre v veliki meri za njen prosti čas in tokrat je trajalo ustvarjanje približno pol leta.
Poudarja, da je kolekcija v celoti ustvarjena iz las. Želela je ustvariti vidno in prepoznavno obliko. Tako je nastala prva frizura.
Posebnost kolekcije Lotus je, da je najprej ustvarila lasni papir, ki ga je lahko kasneje natančno oblikovala v ostre oblike lotusa.
Ker frizure ne podpira nobena lasulja, je veliko časa namenila tudi sami podlagi, ki jo je morala oblikovati tako, da je bila nosljiva in udobna. Tudi teža ni zanemarljiva, saj je pri izdelavi uporabila ogromno las in je težavo predstavljala tudi sama fiksacija. »Konec koncev se mora model, ki ga nosi, tudi prosto gibati, da je lahko izdelek preko fotografije in filma tudi lepo predstavljen,« dodaja Urška.

Za drugo frizuro pravi, da je nastala kar malo po naključju. Želela je ustvariti zavihane cvetove, nastali pa so cvetovi cikcakaste oblike, kar ji je bilo na koncu še bolj všeč. Pri tretji pa je želela ustvariti manjše liste, kot jih najdemo pri belem lotusu.
»Na koncu je celotna kolekcija Lotus izpadla raznolika, kot najdemo raznolike cvetove pri tej prelepi rastlini,« zaključuje Urška.

Ličenje in oblačila
Kolekcija je delo ekipe in celoten videz lepo dopolnjujejo tudi oblačila in ličenje. Slednje je zelo anemično in ne izstopa v belini. Posebnost so bele trepalnice in obrvi, narejene iz posušenih kril insektov.
Vsa oblačila z izjemo pajkic in čevljev so delo oblikovalke Monike Colja. Oblikovala jih je za svoje zaključno delo magistrskega študija na Švedskem. Kolekcija nosi ime Peeling Garments in jo je med drugim predstavila na Copenhagen Fashion Week v okviru inkubatorja Designer’s Nest. Eksperimentalno in raziskovalno se kolekcija poigrava z alternativnimi pristopi k izdelavi oblačil, saj ta niso sešita, ampak sestavljena preko sitotiska (v samem bistvu lepljena) – zato je potreben drugačen pristop k sami silhueti –, estetsko pa s konceptom krhkosti in plastenja. Lahkotnost oblačil in uporabljenih materialov se lepo navezuje na umetelnost samih frizur, ki so same po sebi pravzaprav že umetnine.
Urška priznava, da je šele po zaključku kolekcije ugotovila zanimivo dejstvo, ki povezuje frizure in oblačila. Pri obeh je na nek nepričakovan način uporabljeno lepilo. Tako kot so lasje lepljeni, so tudi oblačila lepljena in ne sešita.

Urškine želje za prihodnost
»Ustvarjati, ustvarjati in še enkrat ustvarjati. Pokazati, da je frizerstvo lahko več kot samo škarje in glavnik. Da je frizer lahko umetnik, ki se izrazi preko las. Da lahko govori zgodbo, tako kot to počnejo pisatelji in slikarji,« pravi Urška.
Vse svoje izdelke skrbno hrani in ima zanje posebne načrte. »Upam, da se bo preko let teh mojih izdelkov nabralo toliko, da bi jih lahko enkrat na lutkah razstavila v galeriji in bi preko njih ljudje začutili moja razmišljanja in poglede skozi čase, v katerih so bili ustvarjeni,« še dodaja.

Lasne kreacije: Urška Mavsar @ Kutikula
Foto: Mimi Antolovič
Stilistka: Barbara Podlogar
Ličenje: Alja Sušnik
Idejna zasnova: Tomaž Turk