Portret: Mitja Sojer Mič

Mitja Sojer, znan predvsem kot Mič, je ustanovitelj frizerskih salonov Mič Styling, ki so močno vplivali na slovensko frizersko sceno. Čeprav v otroštvu ni kazal zanimanja za frizerstvo, ga je odločilno zaznamoval trenutek, ko ga je mama prvič peljala na modno revijo. “Takrat sem prvič videl zakulisje in si rekel, da bi mogoče postal frizer.” Sprva si je želel postati nogometaš, a se je pri sedemnajstih odločil za drugačno poklicno pot. “Ugotovil sem, da preprosto nisem dovolj dober, da bi si z nogometom služil kruh. Še vedno pa rad igram za rekreacijo,” pojasnjuje.

Prve izkušnje je nabiral v maminem salonu, ki mu je dala trdne osnove, a kmalu je želel pisati svojo in predvsem drugačno zgodbo. Leta 1991 je odprl svoj prvi salon in takoj uvedel novosti, ki so ga navdušile v tujini. “Po vzoru salonov, ki sem jih videl v Londonu, nisem želel imeti zaves, ki so jih takrat imeli tu vsi. Prav tako sem hotel imeti recepcijo in v izložbi izpostavljene cene storitev. S tem sem pritegnil pozornost in tudi veliko kritik,” se spominja začetkov. Kljub izzivom so Mičevi inovativni prijemi naleteli na pozitiven odziv in njegov salon se je hitro uveljavil.

Pomemben dejavnik Mičevega uspeha je njegovo zaupanje v mlade frizerje. Leta 1997 je ustvaril art team, ki ga je postavil pred sebe, in vanj vključil mlade, takrat komaj dvajsetletne talente. “Danes so boljši frizerji, kot sem jaz, in s tem nimam težav. Vedno sem jih postavljal predse,” pojasnjuje. Nekateri člani ekipe so šli na svoje, vendar njeno jedro ostaja nespremenjeno. Tomaž, Matej, Borut, Matjaž in Aska po njegovem soustvarjajo blagovno znamko Mič Styling. “Vedno poudarjam, da gre za našo zgodbo,” pravi. Med ključne sodelavce šteje tudi Ano, ki je s poslovnim znanjem pomembno prispevala k rasti podjetja.

Mič Styling je z leti rastel in razvil nove blagovne znamke, kot so Simple, Young Mič Styling, Ljubljanski brivec, Mix in Simple Barber Shop, ter v Sloveniji na področju frizerstva med prvimi uvedel franšizni model. “Pri poslovanju se opiram na intuicijo. Ni me strah preizkusiti novega. Verjamem, da se moramo ves čas učiti,” pravi. Danes pod njegovimi znamkami deluje približno 90 salonov, dva celo v ZDA. “Nisem načrtoval tako široke mreže, to se je preprosto zgodilo,” pojasnjuje.

Njegovo delo se ne nanaša le na frizerske salone. Desetletje je bil kot predsednik aktiven v okviru Sekcije frizerjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS). Najbolj je ponosen na dosežek znižanja davčne stopnje in dodaja: »Ponosen sem, da smo imeli dobro ekipo, organizirali veliko izobraževanj in pripeljali predavatelje, ki so dali slovenskim frizerjem nove dimenzije razmišljanja.” Leta 2020 je zaradi nesoglasij z vodstvom OZS v času pandemije odstopil, saj meni, da frizerji takrat niso bili dovolj zaščiteni. “Nisem ponosen na to, ampak menim, da je bil po desetih letih čas, da prostor prepustim mlajšim, ki lahko prinesejo nove ideje,” pojasni.

Pred desetletjem se je željan sprememb podal na politični oder. "Miro Cerar je moj prijatelj in ko je kandidiral, sem ga podprl, a hkrati nisem želel nobene funkcije, niti plačila. Tako sem ohranil mirno vest," doda in poudari, da je želel predvsem ostati frizer Mič. “En del mene je vesel, da sem šel po tej poti, drugi del pa je razočaran, saj v politiki kljub trudu ne moreš vedno doseči sprememb,” pojasnjuje.

Med svojimi največjimi dosežki izpostavi ponos na prispevek v frizerstvu in trajno zapuščino v slovenski stroki. “Ponosen sem na to, kar smo naredili za frizerstvo. Mnogim smo dali priložnost, izšolali veliko dobrih frizerjev in v Sloveniji dvignili frizerstvo na višji nivo. Vse smo počeli pošteno in iskreno. Vedno sem poslušal ljudi in se učil od njih. Kritika je prav tako pomembna, saj te nauči veliko.” Njemu gre zasluga za vzpostavitev novega frizerskega medija, saj je dal pobudo za profesionalno frizersko revijo Frizer, ki je postala pomemben vir informacij in navdiha za frizerje v Sloveniji.

Žalosti ga opažanje, da mladi pogosto pričakujejo hitre uspehe “Če se vpišeš na frizersko šolo, to še ne pomeni, da boš dober frizer. Tudi svoje otroke učim, naj si zastavijo višje cilje. Sam nisem bil zadovoljen s salonom na Viču, ampak sem želel v središče Ljubljane.”

Ko ga vprašam po načrtih, mi pove, da se z ekipo predvsem osredotoča na prenovo salonov in nadaljnjo rast. “Naše salone želimo dvigniti na višjo raven in menim, da moramo delati na različnih ekipah. Življenje se spreminja in z njim tudi mi,” poudarja.

Njegova strast še naprej ostaja šport, predvsem tek, čeprav priznava, da ga v času, ko je treniral nogomet, ni maral. Tek mu je pomagal najti ravnovesje v življenju, predvsem v zahtevnem obdobju ločitve. Pretekel je šest glavnih svetovnih maratonov, udeležil pa se je tudi dveh Ironman preizkušenj. “Tek mi pomeni sprostitev,” pove in doda, da se trenutno pripravlja na maraton v Valenciji. Pomemben del njegovega življenja so tudi potovanja, saj ga navdihujejo drugačne kulture. Zaradi svoje edinstvenosti ga je še posebej očara Afrika.

Prepričan je, da je frizerstvo tek na dolge proge, v katerem moraš rasti s strankami in ohranjati močno ekipo. Kljub obsegu svojih poslov Mič še vedno rad striže in ostaja aktiven pri svojem delu: “Prišel sem do točke, ko ni več nujno, da sem stalno na odru. Ko me ekipa potrebuje, sem vedno tu, da pomagam,” zaključuje.

Mičeva zgodba je zgovoren dokaz, da lahko dosežemo veliko, če si zastavimo ambiciozne cilje, se obdamo z ekipo, ki ji zaupamo in v njej ne vidimo tekmeca. Ključno je, da pri tem ohranimo intuicijo in ostanemo odprti za spremembe, saj prav te omogočajo rast in uspeh.

Tekst: Nina Nagode

Portret je delo Aleksandra Fenosa.