Archie Reilly

»Stranke vedo, kaj hočejo, in moraš jim ponuditi drugačno raven storitve, da se počutijo dobrodošle in se rade vračajo.«

Archie prihaja iz Velike Britanije in je pri Paul Mitchell direktor prodaje za evropski trg. V frizerstvu je že več kot 30 let. Veliko večino časa je izobraževal frizerje in očitno mu je poučevanje pisano na kožo, saj se je na začetku kariere vpisal na univerzo, da bi postal učitelj. Med drugim je tudi lastnik dveh frizerskih salonov. Tudi on je nastopil na motivacijskem seminarju, ki je potekal marca v Ljubljani.

Ste lastnik salona. Še vedno najdete čas tudi za stranke?

Ne, sem pa vsekakor še vedno prisoten v ozadju. Moje delo je med drugim tudi, da za Paul Mitchell delam z distributerji v Slovenij, Rusiji, Nemčiji, Švici, Italiji in na Danskem. Včasih sem imel 20 držav, zdaj mi ustreza, da sem se malo umiril.

Pogrešate delo s strankami?

Da in ne. Še vedno sem pogosto v salonu in se srečujem s strankami. Prej je bila moja vloga, da delam na rezervacijah. Tako sem bil veliko v stiku s strankami in spletel z njimi določeno vez. Ne pogrešam pa dela z lasmi, saj se mi zdi, da sem že nekoliko prestar za to (smeh). Mislim, da je treba narediti korak naprej.

Kaj bi bili, če ne bi postali frizer?

Ko sem bil mlajši, sem imel idejo, da bi bil socialni delavec. Čeprav, če zdaj pomislim, se tudi kot frizer kdaj počutim kot socialni delavec. Spoznavaš nove ljudi, zaupajo ti svoje težave … Ko sem bil še v šoli, sem želel postati to. Potem pa ne vem, zakaj sem se odločil za frizerstvo. Morda, ker je bila mama navdušena nad industrijo. Všeč mi je, da sem imel prosto pot in me ni nihče v nič silil. Če zdaj pogledam na vse skupaj, imam veliko srečo.

Na predavanju mi je bila všeč vaša misel o dodani vrednosti, ko lahko greš v salon, ki je sicer cenejši, ali v drugega, kjer imajo več izkušenj, več vlagajo v izobraževanje …

Pri dodani vrednosti je tako; stranke so vse bolj izobražene. Vedo, kaj hočejo, in moraš jim ponuditi drugačno raven storitve, da se počutijo dobrodošle in se rade vračajo. Lahko jim ponudiš izobraževanje o feniranju, da se znajo same doma bolje posušiti, lahko jih učiš, kako pravilno uporabljati določen izdelek ali zanje celo organiziraš posebne VIP večere. Treba je gledati na druge stvari. Kako npr. povečamo število storitev? Kako jih prepričati, da pridejo pogosteje? Treba je misliti tudi na bodoče profesionalce oziroma dijake, da lahko pridejo fenirat in dobijo izkušnje. Dodana vrednost ima veliko oblik. Ko stranka odide iz salona, mora izgledati uau in ne eh, to ni vredno 50 EUR. Dati ji moramo dober šampon, dober balzam, dobro svetovanje, dober sprejem na recepciji, dobro izkušnjo stiliranja in seveda dobro izkušnjo ob odhodu iz salona.

Veliko je govora o prodaji izdelkov, a mnogi se ga še vedno bojijo. Kaj bi svetovali njim?

Beseda prodaja mi zveni negativno in bi jo raje zamenjal s kakšno pozitivno, kot je npr. priporočilo. Npr.: »Danes bi vam priporočil ta in ta izdelek …« Tako zveni vse skupaj veliko bolj prijetno. Vedno moramo pogledati, kaj stranka potrebuje in kaj bi izboljšalo njeno izkušnjo v salonu. Ugotoviti moramo torej, kaj stranka počne, najti v tem nekaj negativnega in ji ponuditi rešitev. Veliko boste dosegli že s tem, da besedo prodajati zamenjate s priporočiti. Frizerjem bi svetoval, naj bodo navdušeni nad izdelki, ki jih uporabljajo, in obiščejo čim več delavnic, izobraževanj, tudi če so ob koncu tedna, saj več znanja, kot ga bodo imeli, več bo tudi možnosti za napredek.

In kateri Paul Mitchell izdelek je vam najljubši?

Zelo mi je pri srcu Shampo Two. Lase zelo dobro očisti in je tudi odlična priprava za nadaljnje delo.

Tekst: Nina Nagode, Foto: Pronega d. o. o. in osebni arhiv