Umetna inteligenca in prihodnost frizerstva

Lepota in tehnologija se prepletata bolj kot kdaj koli prej. V zadnjem času je ena največjih sprememb umetna inteligenca (AI). Z njeno pomočjo lahko preoblikujemo delovanje salonov in povečujemo zadovoljstvo strank.

Kaj je umetna inteligenca?
Umetna inteligenca je področje računalniške znanosti, ki se ukvarja z razvojem sistemov za opravljanje nalog, ki običajno zahtevajo človeško inteligenco. Njen namen je ustvariti programe, ki lahko zaznavajo, razmišljajo, se učijo, se odločajo in komunicirajo na način, ki je podoben človeškemu. Razvoj AI nenehno napreduje, kar se kaže v naprednih jezikovnih modelih, ki omogočajo širšo uporabo umetne inteligence v različnih panogah.

Potencial v frizerstvu
Z dostopom do ogromne količine podatkov in vpogledov lahko orodja AI pomagajo prepoznati trende, optimizirati formule in predlagati nove izdelke, prilagojene potrebam strank. V frizerski industriji lahko AI analizira preference strank, trende v negi las in druge podatke ter zagotovi idealne storitve in priporočila. AI sistemi se učijo in prilagajajo na podlagi človeških interakcij, kar vodi do natančnejših in prilagojenih rezultatov. Frizerji lahko z uporabo AI poenostavijo delovne procese in odkrijejo inovativne rešitve.

Pogovorni roboti za pomoč strankam
AI podprti pogovorni roboti, t. i. chatbots, na spletnih straneh in družbenih omrežjih salonov lahko odgovarjajo na pogosta vprašanja. To vključuje informacije o cenah, storitvah, lokaciji in delovnem času. S tem prihranimo čas in stroške. Po podatkih revije Salon Today milenijci in generacija Z cenijo možnost 24-urne spletne rezervacije ali rezervacije prek besedilnih sporočil. Uporaba pogovornih robotov omogoča salonom, da ne izgubijo strank, ki iščejo preproste informacije. AI naprave lahko uporabimo tudi na fizičnih lokacijah salonov za obravnavo preprostih zahtev, kar pomaga prihraniti čas in vire.

Ujemanje barv in personalizirana priporočila za stil
Ujemanje barve las s potezami obraza, kot so ten kože in barva oči, je ena najtežjih nalog frizerja. AI podprta orodja lahko analizirajo različne vidike in priporočijo idealen odtenek las. Prav tako lahko analizirajo teksturo las, dolžino, obrazne poteze in druge dejavnike ter predlagajo pričeske, ki najbolje dopolnjujejo posameznika. AI lahko pregleduje prejšnje potrebe in želje stranke ter pomaga frizerju zagotoviti prilagojena priporočila za stil.

Digitalni marketing
Frizerji lahko uporabijo AI za razvoj in optimizacijo strategij, personalizacijo sporočil in ustvarjanje učinkovitih marketinških kampanj. AI hitro analizira velike količine podatkov in razvije uporabne marketinške strategije za izboljšanje digitalnega marketinga, ključnega za privabljanje in ohranjanje strank. AI lahko pomaga tudi pri sestavljanju objav na družbenih omrežjih, pisanju opisov slik in razvijanju privlačnih naslovov kampanj.

Mnenje strokovnjakov
Sam Burnett, lastnik britanskega salona Hare & Bone, pravi: "AI je trenutno vroča tema. Čeprav so mnogi skeptični, je AI tukaj in se bo še naprej razvijala z nepredstavljivo hitrostjo. Tako kot pri mnogih stvareh v življenju, če si ne vzamemo časa za učenje in razvoj, bomo zaostali in enako velja za AI. Pomembno je, da jo uporabimo za dobro in razumemo, kakšne priložnosti lahko prinese našim podjetjem."

Joe Hemmings, ustanovitelj Bloggs in Honest Salon Leadership, pa opozarja: "Čeprav verjamem v uporabo AI pri vodenju sistemov, sem proti njeni uporabi pri človeški povezavi. V vse bolj avtomatiziranem svetu je osebna povezava ključna za gradnjo odnosov in uspeh podjetja." Burnett dodaja, da je pomembno, da AI uporabljamo kot izhodišče za nadaljnje delo in ne kot nadomestek za človeški faktor. Pravi, da moramo ohraniti pravo ravnotežje med resničnim življenjem in AI.

Kaj iskati pri izbiri AI rešitev za frizerstvo?
Frizerji bi morali pri izbiri AI platforme razmisliti o svojih poslovnih ciljih. Izbira orodij, ki so usklajena s temi cilji, zagotavlja nemoteno delovanje in učinkovitost. Celovita AI orodja s številnimi zmogljivostmi, kot so načrtovanje terminov, upravljanje zalog in programska oprema za upravljanje odnosov s strankami, so ključna. Pomembna je tudi podpora za tehnologijo prepoznavanja obrazov, večjezični vmesniki, možnost prilagajanja in enostavna integracija z obstoječimi sistemi.

Nenehno izobraževanje in človeški faktor
V hitro razvijajočem se okolju je nenehno izobraževanje in prilagodljivost najpomembnejša za strokovnjake v lepotni industriji. Obveščenost, prilagodljivost in odprtost za nove ideje so ključ do uspeha. Kljub tehnološkim napredkom ostajata ustvarjalnost in človeški dotik temelj lepotne industrije. Medtem ko tehnologija izboljšuje učinkovitost, sta umetniška vizija in čustvena povezanost tista, ki resnično štejeta.

Tekst: Nina Nagode

 

Viri:
Jim Volcano, How AI is changing the future of hairdressing (16. junij 2024)
Josie Jackson, Big debate: Do you use AI in your Salon Marketing? (5. april 2024)
Shahnaz Husain, Role of artificial intelligence in beauty industry (14. april 2024)