Poslovanje frizerskih salonov po COVID-19

Spletno predavanje, 24. januar 2021

Prihodnosti ne moremo predvideti, se pa vseeno lahko do določene mere prilagodimo razmeram, ki bodo vladale na trgu, ko se ukrepi ponovno sprostijo. Da bi se lahko frizerji kar najbolje pripravili na ta čas, je Sekcija frizerjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije organizirala strokovno spletno predavanje Poslovanje frizerskih salonov po COVID-19: marketinški vidik. Vodil ga je Marc-Denis Rücker, vodja prodaje za mednarodni trg pri Hans Conzen Kosmetik GmbH. Prihaja iz Nemčije.

V uvodu je udeležence pozdravil Smiljan Škarica, predsednik Sekcije frizerjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, ki je med drugim predstavil aktualno stanje v frizerski dejavnosti in področja, na katerih je Sekcija zaradi trenutne situacije še posebej aktivna. Še posebej se trudijo, da bi pri odgovornih dosegli manjšo kvadraturo, ki je predpisana za eno stranko, in da bi pomoč države prihajala hitreje.

Marc-Denis Rücker je svoje predavanje začel z izčrpno analizo posledic pandemije Covid-19 za frizerske salone. Opiral se je sicer na podatke iz Nemčije, ki v določeni meri veljajo tudi za Slovenijo. V nadaljevanju pa se je posvetil predvsem trženjski perspektivi, kako izkoristiti trenutne razmere za vzpostavitev konkurenčnih prednosti na ključnih področjih.

»Zdaj je čas, ko se moramo osredotočiti na prihodnost in ne gledati nazaj, kaj je bilo lani,« pravi Rücker. Frizerjem je svetoval ohranitev upanja na boljšo prihodnost, produktivnost tudi v času zaprtja (zdaj je čas za projekte, za katere prej ni bilo časa in nam bodo pomagali, da bomo boljši) in zaupanje v druge (zgraditev kroga ljudi, na katere se bomo zanesli v prihodnosti).

Izpostavil je zanimiv citat Charlesa Darwina, ki pravi, da ne preživijo vedno najbolj močni ali pametni, ampak tisti, ki se odzivajo na spremembe. Njegovo razmišljanje lahko prenesemo tudi na trenutno situacijo. Vsaka kriza je na nek način priložnost, čeprav se morda na prvi pogled ne zdi tako. Saloni morajo najti oziroma razviti svojo konkurenčno prednost.

V nadaljevanju je izpostavil štiri pogoje, ki prinašajo potencial. To so ekipa (zaradi odpuščanj je zdaj na trgu veliko dobrih delavcev, pomen izobraževanja mladega kadra, priprava priročnika za zaposlene, dobro počutje zaposlenih, finančna motivacija), zadovoljstvo strank (uporaba družbenih omrežij tudi med zaprtjem salona, stranke so navajene vse več stvari urediti prek spleta in bodo to pričakovale tudi v prihodnje, ponujanje dodatnih lepotnih storitev, vzpon lepote za moške, iskanje partnerjev v lokalnem okolju), finančni vidik (ustrezno oblikovanje cenika, priložnosti, ki jih ponujajo drugi distributerji, občasen dvig cen, promocija glede na letni čas) in design (izgled salona kot celote, predstavitev na način, ki spodbuja prodajo, kompromis med standardom higiene in občutkom brezskrbnosti – wellnes izkušnja).

Marc-Denis Rücker se je odpovedal honorarju, ki bi ga prejel za predavanje, zato se je Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije odločila, da sredstva nameni slovenskim dijakom, ki se izobražujejo za frizerski poklic.