Mark Woolley

»Dati moraš vse od sebe in pri tem se ne moreš pretvarjati.«

Mark se lahko pohvali z lepim seznamom ne le frizerskih, ampak tudi poslovnih nagrad. Je kreativni direktor in gonilna sila blagovne znamke Electric, ki jo je ustanovil pred 15 leti. Z njim smo se pogovarjali oktobra lani v Londonu na Salonu International, kjer se zadnja leta redno tudi on predstavlja s svojo blagovno znamko. Njegov razstavni prostor je tokrat krasil kultni VW beetle, ki ga je bilo nemogoče zgrešiti.

Kako je potekala vaša frizerska pot?

Moja frizerska pot se je začela pri britanskem podjetju Saks, ko sem bil star 16 let. Živel sem v severni Angliji in ko sem bil star 18 let, sem vedel, da moram v London. Tam sem spoznal Anthonya Mascola, ki mi je veliko pomagal pri moji karieri. Predstavil mi je, kako potekajo snemanja, z njim sem šel na velike dogodke ... Že od nekdaj sem rad delal z lasmi. Zdaj sem v frizerstvu že 25 let. Electric sem ustanovil leta 2005. Vse skupaj se je začelo kot fotografski studio. Saloni so prišli kasneje. Prvi salon Electric smo odprli v centralnem Londonu. To je bilo leta 2007. Od 2011 smo bogatejši še za svojo linijo izdelkov.

Zakaj ime Electric?

Beseda opisuje atmosfero, ko npr. rečemo, da je bila atmosfera »electric«, torej je fantastično (v angleščini se beseda electric uporablja tudi v pomenu »dobro vzdušje« (op. a.)). Želel sem ustvariti znamko, v katero bi lahko vpletel veliko ljudi. Mislim, da bi bilo omejujoče, če bi imel znamko Mark Woolly.

Torej ne gre le za frizerstvo. Katera področja še vključuje vaše podjetje?

Pri Electric gre za štiri stvari: frizerske salone, frizersko izobraževanje, fotografski studio in profesionalno linijo za nego las.

Slišala sem, da bi bili glasbenik, če ne bi postali frizer. Kakšno glasbo imate radi?

Vedno sem užival v kreativnih stvareh in ena od teh je tudi glasba. Zelo rad igram kitaro. Žal zanjo nimam več toliko časa kot nekoč. Rad imam različne stile. Še posebej imam rad kitarske skupine od The Beatelsov naprej. Všeč mi je glasba 60. in 70.

Ste imeli svojo skupino?

Seveda. (smeh) Zdaj učim svoje otroke, kako se igra. Predajam jim tudi svoje frizersko znanje. Moj starejši sin Harrison je tudi danes tu, na Salonu International. Učim ga, kako se striže.

Še delate za druge znamke?

Še, ampak naš glavni fokus je Electric. Zelo spoštujem Denman. Oni tudi delajo krtače za Electric.

Kateri del frizerskega poklica vam je najbolj pri srcu?

Všeč mi je srečevanje ljudi in delo z njimi ter kreativni vidik frizerstva.

Kako bi opisali svoj stil friziranja?

Močna striženja z naravno teksturo. Močni smo v editorialu. Dolgo sem že session stylist in to skušam prenesti tudi na delo v salonu. Gre torej za močna striženja s teksturo in session pridihom.

Imate le en salon?

V Veliki Britaniji imamo šest salonov Electric in seveda še fotografski studio.

Kakšen šef ste po vašem mnenju?

Pri našem celotnem poslu gre za ljudi. Rad imam ljudi. To je tudi razlog, zakaj obstaja blagovna znamka Electric. Vpletenih je veliko ljudi. Gre za to, da skupaj nekaj dosežemo. Ko pridejo stranke v salon, morajo biti navdušene nad vsem, kar se dogaja, in tudi sami frizerji morajo biti navdušeni nad svojim poklicem. To vpliva tudi na stranke, ki prihajajo v salon. Frizerji morajo videti svoj napredek, da so kreativni in so za to tudi primerno nagrajeni. Če imajo ideje, da jih lahko uresničijo. Blagovna znamka jim lahko daje platformo in jih potiska naprej. Zaradi vsega skupaj se vlak hitro premika naprej. Fascinantno mi je, kaj je Sassoon naredil v 60. Prav tako, kaj je družina Mascolo naredila s Toni & Guy. To je bil še en kultni način delanja z lasmi, ki so ga širili po svetu. Ustvarili so globalni trend in ljudje so želeli biti na tem vlaku. Z Electric bi rad ustvaril del takšnega vlaka, ki bi se mu ljudje z veseljem pridružili.

Kako veliko ljudi zaposlujete?

Za enkrat nas je še vedno manj kot 100. Ne vidim nas velike v smislu velikega števila ljudi. Gre za družino, tesno povezane ljudi. Imamo veliko neodvisnih salonov, ki jim dobavljamo produkte Electric.

Omenili ste Anthonia Mascola. Je bil še kdo drug, ki je pomembno vplival na vašo kariero?

V frizerstvu, še posebej v Veliki Britaniji, srečaš veliko zanimivih ljudi, ki te lahko inspirirajo. Zame sta bila velika inspiracija ustanovitelja podjetja Saks Dennis Cheesebrough in Malcolm Hanson. Rad imam ljudi, kot je npr. Tim Hartley.

Na kateri dosežek v svoji karieri ste najbolj ponosni?

Prav gotovo sem najbolj ponosen na svoje štiri otroke. Drugače pa sem najbolj ponosen na to, da sem ustanovil Electric.

Prejeli ste že kar nekaj nagrad. Ne le frizerskih, ampak tudi poslovnih. Torej vam ne gre dobro le delo s škarjami, ampak tudi s številkami?

Ne, številke mi ne gredo dobro. Nisem tip človeka, ki bi sedel v pisarni. Bolj mi je všeč človeška stran posla. Ljudje so tisto, kar naredi dober posel.

Če bi prišla danes v vaš salon, kdaj bi prišla na vrsto?

Če bi prišla ti, bi uredil, da ne bi dolgo čakala. Sicer pa nove stranke, ki pridejo prvič, običajno čakajo mesec ali dva. Dolgotrajno čakanje ni nekaj, na čemer bi gradili naš ugled. Želimo biti dostopni ljudem. Ko stranka obišče salon, jo bo ista oseba postrigla in tudi pobarvala, zato vse izobražujemo, da znajo oboje. Veliko nas dela tudi na modnih revijah in snemanjih, tako prispevamo nekaj tega znanja tudi k delu s strankami, saj tudi one želijo biti v trendu z modo. Želimo, da dobi stranka v salonu tri stvari: navdihujočo barvo, odlično striženje in editorial styling. Če gre nekdo na kakšen dogodek, bo vsekakor bolj zadovoljen, če mu boš naredil frizuro kot za na modno pisto.

Imate veliko različnih poslov. Koliko dni na teden vam uspe, da ste prisotni v salonu?

Gotovo sem dan ali dva, če seveda nisem na poti. Zdaj veliko časa preživim v ZDA.

Ste tam zaradi izdelkov ali načrtujete salone tudi tam?

Veliko učim, izdelki so na policah v ZDA že nekaj let. Zdaj delamo tam že z več kot 100 saloni. V prihodnje bomo najbrž tam odprli tudi salon.

Kaj so bile vaše otroške sanje, da boste, ko odrastete?

Sanjal sem, da bom glasbenik. Videl sem se kot rock zvezdo (smeh). Vsekakor sem zelo vesel, da sem se našel v frizerstvu.

Lotili ste se tudi prenove stare posesti.

Kupili smo posestvo v predelu blizu Sussexsa v južnem delu Velike Britanije. Gre za zgodovinsko posest, veliko okoli 10 hektarov. Na njej je hiša iz 17. stoletja, kjer zdaj živim. Tam je tudi skedenj iz 13. stoletja. V njem smo zgradili fotografski in filmski studio. To nam daje globalno destinacijo. Frizerji lahko pridejo k nam, kjer pripravimo zanje izobraževalni seminar, posnamemo fotografije … Sam ne verjamem, da se frizerji učijo v učilnicah. Danes imajo že vsi akademijo. Želimo si, da se ljudje učijo v našem okolju. Če vidijo v studiu kaj, kar jih navdihne, in lahko to uporabijo pri svojem delu. Prostor dajemo tudi v najem fotografom in filmarjem, tako da se tam vedno kaj dogaja. Občudujem Davines, ki ima farmo v Italiji, vse skupaj so zgradili na trajnostnem razvoju, mi pa našo farmo na kreativnosti.

Pred nekaj leti ste imeli na Salonu International razstavljen legendarni kombi VW bulli z napisom Electric. Ste z njim potovali po Veliki Britaniji?

Ja, to je bil naš pop up salon. Gre za kombi iz 70. let prejšnjega stoletja, ki smo ga restavrirali. Bil je v zaodrju mnogih glasbenih festivalov. Z njim smo prepotovali dober del Škotske. Šli smo tudi na Nizozemsko k našemu tamkajšnjemu distributerju.

Kaj pa prosti čas, koliko ga imate, kaj počnete?

Rad bi ostal fit, zato zjutraj tečem. Radi bi še naprej razvijal linijo naših izdelkov. To je velika razlika v primerjavi z drugimi, ki imajo na izdelkih le svojo etiketo. Mi dejansko v celoti razvijamo in izdelujemo svoje izdelke. Imamo kemika, s katerim sodelujemo že deset let. Tovarna se nahaja v Veliki Britaniji.

Bodo vaši otroci tudi frizerji?

Ne vem. Najstarejši Harrison je še v šoli, ampak ga brez pritiska učim. Se bo že sam odločil, kaj bo počel v življenju. Če ne drugega, bo imel poleg vsega frizersko znanje, ki mu bo morda kdaj koristilo na katerem drugem področju.

Kaj bi svetovali frizerjem?

Dati moraš vse od sebe in pri tem se ne moreš pretvarjati. Priti mora iz srca. Dobiš le toliko, kolikor vložiš, zato se splača maksimalno potruditi. Moraš slediti srcu, uporabiti svojo strast, slediti sanjam in dati vse od sebe.

 

Tekst: Nina Nagode

Foto: Electric