Paul Gehring

»Mlade je treba razumeti, saj so oni tisti, ki ustvarjajo trende.«

Paul Gehring ima že dvajset let agencijo, ki se ukvarja z raziskovanjem trendov. Ne žene se za nagradami, ampak je, kot sam pravi, bolj tip, ki sedi v drugi vrsti. Znan je kot profesionalni stilist, trener in trendsetter. Prihaja iz Nizozemske in že 30 let živi v Španiji. V živo smo ga lahko spremljali oktobra lani, ko je slovenskim frizerjem premierno predstavljal Alcino.

Kako je potekala frizerska pot?

Pravzaprav nisem nikoli delal kot frizer. Imam majhno agencijo. Veliko raziskujemo po spetu. Gre predvsem za napovedovanje trendov. Za naročnike napovedujemo, kaj bo moderno.
Delati sem začel, ko sem bil star 15 let. Ko sem bil star 21, ali 22 let, sem šel v Nemčijo. Tri leta sem delal v Düesseldorfu in Kölnu. Od tam sem šel v Barcelono, kjer sem zdaj že 30 let. Približno 10 let sem delal za Llongueras. Sedež imajo v Barceloni in imajo veliko franšiznih salonov. Delal sem vse mednarodne promocije. Zdaj imam svoje podjetje že približno 20 let.
Živim v kraju Calella, ki je približno uro vožnje iz Barcelone proti severu. Tu sem bil prvič, ko sem bil star 16 ali 17 let. Zanimivo je, da živim zdaj v hiši, ki je poleg hotela, kjer sem bil, ko sem prvič obiskal ta kraj.

Omenili ste, da imate agencijo. Kako velika je?

Smo štirje, vendar imamo veliko zunanjih sodelavcev, s katerimi občasno sodelujemo na različnih projektih. Prejšnji teden smo imeli snemanje in nas je bilo v studiu 18. Ko smo delali za Alcino v Berlinu, pa nas je bilo kar 80.

Kako zgleda raziskovanje, kaj bo naslednji trend? Zdaj se veliko mode zgodi na ulici.

Internet je veliko spremenil in prispeva k hitrejši širitvi trendov. Ne le v frizerstvu, ampak pri modi na splošno. Ulična moda je zelo pomembna. Mi jo spremljamo, da vidimo, kaj se dogaja po različnih mestih. Ko smo imeli npr. lani casting, je prišlo več kot 300 milenijcev, torej zelo mladih ljudi. Intervjuvali smo jih, da vidimo, kako razmišljajo. To smo naredili v Parizu, Berlinu in Milanu. Vsi so si med seboj različni, a vendar na določen način povezani. Seveda
je Pariz bolj eleganten, moden, Berlin je bolj alternativen, underground. Tudi, ko smo bili v Sloveniji, v Ljubljani, sem malo opazoval modo in vsi smo na nek način povezani. Še posebej zdaj, ko so na voljo facebook, instagram in podobno. Ni več tako velikih razlik.

Zdaj je moda veliko bolj svoboda. Ni več toliko pomembna starost, ampak življenjski stil posameznika.

Ko smo bili pred kratim v Nemčiji, sem govoril veliko o mentaliteti mladih, mentaliteti klientov, mladih frizerjev. Včasih moram tudi reči stvari, ki jih ljudje ne želijo slišati. Na castingu, ki jih imamo, trenutno nikjer ne vidiš dekleta, starega 16, 17 let, ki bi imelo kratke lase. Tudi v Ljubljani ga nisem videl. To je za frizerje težko sprejemljivo. Oni imajo radi kratke lase. Frizerjem rečem, se opravičujem, nimam trendov s kratkimi lasmi. V lanski kolekciji smo imeli pixie in ta frizura je še vedno prisotna, je nosljiva in tudi modna. A trenutno ni najbolj vroč trend. Strankam ni všeč in to frizerjem ni všeč, saj menijo, da je pomemben osebni okus. Mlade je treba razumeti, saj so oni tisti, ki ustvarjajo trende. To je včasih težko. Sam se jih trudim čim bolj razumeti. Glede stila je pa tako. Zdaj imajo ženske rade daljše lase, saj se rade igrajo z njimi. Trenutno pri trendih ne gre toliko za barvo, striženje, ampak za igranje z lasmi. Za to pa potrebuješ določeno dolžino. Pri mladih vidimo, da se ves čas igrajo z lasmi. Vsa mlada dekleta so na instagramu in so zelo dobro informirana o modi, da si niti ne moremo predstavljati. Velikokrat tudi bolje kot sami frizerji. Zaradi instagrama in interneta na splošno se informacije zelo hitro širijo. Na eni strani gre pri dekletih za zelo, zelo kratke frizure, kjer so lasje pobriti, na drugi pa so dolgi lasje, ki omogočajo igranje. Sta dve skrajnosti, ali jih sploh ni, ali pa jih je zelo veliko. Zdaj delamo na naslednji kolekciji za 2017/18 in vidimo spremembe. Več je modelov, ki imajo krajše lase. Stopničasti paž. Spremembe so in iščemo modele s krajšimi lasmi za naslednjo kolekcijo. Lasje bodo ponovno bolj v ospredju. Kolekcija Los Bellos Perdedores, ki smo jo predstavili v Sloveniji, je iz dveh delov. Prvi je Salon in je komercialen. Predstavlja striženja in barvanja vsakodnevnih frizur. Drugi bolj umetniški del je Soho in je različica, ki je za frizerje včasih težko sprejemljiva, ampak to je visoka moda frizerstva.

Delate le za Alcino ali imate tudi druge naročnike?

Ne trenutno, delamo ekskluzivno za Alcino po vsem svetu. Ravno sem se vrnil iz Hamburga, kjer smo imeli snemanje. Delamo na naslednji kolekciji za Alcino. Imeli bomo castinge v Parizu in Berlinu, kjer bo tudi potekalo snemanje. Za to nas čaka veliko priprav. Naredili bomo tudi step by step itd. Skušamo biti blizu, kaj imajo ljudje res radi pri laseh. Sta dve realnosti. Moja je, kaj ljudje nosijo in kaj radi nosijo. Na drugi strani pa so frizerji, ki naredijo stvari, ki so sicer lepe, vendar ljudem ne pristojijo vedno. To preprosto ni moj stil. V Sloveniji sem bil zelo navdušen glede modelov. Ko delaš šov in imaš lepe obleke, se dobro povežeš z mladimi ljudmi, so veseli in tudi vsi drugi so bili zelo prijazni z nami. Delam zelo veliko nastopov in večkrat vidim, da dekleta kasneje jočejo, ker jim končni videz ni všeč. Frizer je imel svojo vizijo in pri tem ni upošteval modela. Mi skušamo biti prijazni in predstavljamo trende v frizerstvu, ki so nosljivi. To je pomembno tudi za frizerje. Ne gre nam za to, da dobimo čim večji aplavz. Gre bolj za razumevanje. Star sem 55 let in še vedno sem v tem poslu, ker razumem spremembe časa. Pomembno je, da razumeš, kaj se dogaja. Kot frizer moraš tudi upoštevati, da frizerstvo ni glavno pri modi. Ljudje zelo pogosto menjavamo obleke. Pred 30 leti ni bilo Zare in podobnih trgovin. Ljudje so kupovali garderobo nekajkrat na leto. Danes pa to počnemo dvajsetkrat na leto ali še pogosteje. Moja žena Encarena, ki je bila tudi z mano na odru v Sloveniji, je vsak dan na spletu in gleda, kupuje ... Ravno zaradi tega je pomembno, da imaš frizuro, ki jo lahko sam spreminjaš in prilagajaš glede na garderobo. Ko greš ven, si bolj romantičen, doma bolj casual. Tako morata biti tudi striženje in barva prilagojena. Zato je morda za frizerja težko sprejeti, da so bili lasje v 70. ali 80. letih prejšnjega stoletja tvoj image. Dober primer je Tina Turner. Danes to ni več tako pomembno. Na eleganten način moramo sprejeti, da frizerji nismo več vedno v glavni vlogi.

Opažate kakšno napako, ki jo frizerji pogosto delajo pri svojem delu?

Najprej moraš razumeti, da je stranko zelo težko razumeti. Ko jo poznaš določen čas, vzpostaviš odnos, poznaš njene želje ... Pomembna je dobra komunikacija. Ko delamo z lasmi, moramo upoštevati rast las. Ko las raste, ne raste naravnost. Če si las ne strižeš npr. pol leta, vidiš, da potem niso vsi enako dolgi. Ko frizer postriže lase v ravni liniji, jim odvzame vso naravnost. Seveda so frizure, kot so paži, kjer strižeš v ravni liniji, vendar danes ima veliko ljudi rado naravno ličenje. To moramo upoštevati tudi pri striženju, da strižemo tako, da bo videti naravno. Veliko frizerjev ima arhitekturni pristop. Saj ne gradimo hiš, ampak delamo z lasmi. Lasje se gibajo in so živi. Zato tudi strižemo suhe lase in ne mokrih.

Je bil v vaši karieri kakšen poseben dosežek, na katerega ste še posebej ponosni?

Tu moram poudariti, da ne delam za nagrade in podobna priznanja. Tudi nisem v takšnem delu frizerske industrije, kjer se nagrade podeljujejo. Sem nekoliko bolj v ozadju. Z našim delom ne sodelujemo na raznih natečajih.

Imate kakšno idejo, s čim bi se ukvarjali, če ne bi bili v frizerski industriji?

Zelo rad sem obkrožen z ljudmi. Morda bi imel kak prijeten bed and breakfast ali kaj podobnega. Moram delati z ljudmi, po možnosti različnih narodnosti. Sam rad potujem po svetu in spoznavam različne kulture. To mi je pri mojem delu tudi najbolj všeč. Zelo rad imam tudi glasbo. Vedno rad iščem novo glasbo, preizkušam nove skupine ... V mojih divjih sanjah sem glasbenik, ki igra več inštrumentov, kot je bil recimo Prince. Zelo sem navdušen tudi nad Davidom Bowiem. On je bil zelo eleganten, moden. Bil je pred časom in zame je pravi heroj.

Veliko ste na poti. Kaj počnete v prostem času?

Živim blizu plaže. Rad kolesarim, se vozim z motorjem, grem v hribe. Obkrožen sem z zelo lepo naravo. Blizu imam tako gore kot tudi morje.

Po nastopu na Brdu pri Kranju ste si vzeli tudi nekaj dni za odkrivanje Slovenije. Velikokrat malo podaljšate bivanje v določeni državi, če vam čas dopušča?

Seveda. Zdaj sem že malo bolj star in si skušam te svoje službene poti narediti bolj sproščene. V Sloveniji sva z ženo obiskala Bled in Ljubljano.

Vam je kateri od izdelkov Alcina še posebej pri srcu?

Seveda. Moisture spray. Modelom in mladim je zelo všeč, saj da lasem veliko vlage.

Tekst: Nina Nagode
Foto: osebni arhiv