ZGAT Academy

ZgatArtistickiTim

 

ZGAT Akademija je letos nastopila na Style Session, ki je aprila potekal v Ljubjani. Priložnost smo izkoristili za kratek pogovor z njihovima članoma Ivano Špicer in Mariom Mesićem.

 

 

Je bil to vaš prvi nastop v Sloveniji?

 

Mario: Tako je, to je naš prvi nastop v Sloveniji.

 

Kje vse ste že bili?

 

DSC_5563Ivana: Predvsem smo nastopali po Hrvaškem in v Grčiji. V Grčiji nismo delali takšne vrste show, kot je bil danes, ampak smo delali izobraževalni kreativni in nadaljevalni seminar, ki je trajal pet dni.

 

Kako je nastal ZGAT?

 

Mario: ZGAT je ustanovil Renato Herman, ki je tudi lastnik frizerskega salona. On je odprl mali salon, v katerem so se postopno začeli zbirati frizerji, ki imajo različne ideje. Iz vseh teh zgodb je spontano nastala ZGAT akademija. Pokazal se je interes. Ljudje so po različnih kanalih spraševali, če obstaja kakšen izobraževalni material v obliki slik ali videa. Tako smo ugotovili, da je to dober znak, da začnemo z nečim konkretnejšim.

 

Kako dolgo obstaja akademija?

 

FE5A0661Ivana: Od leta 2009, ampak salon obstaja že veliko dlje. Zagreb Art Team (ZGAT) se je postopno povečeval in širil. 2009 smo se preselili v nove prostore in od takrat uporabljamo izključno kratico ZGAT. Imamo dve blagovni znamki: ZGAT Salon in ZGAT Academy. Od leta 2009 delamo intenzivno. Prej enostavno nismo imeli prostora, v katerem bi lahko delali.

 

Kdo so bili začetni člani?

 

Mario: Začetni član je Renato, ki je lastnik. Koordinatorica salona je Ivana Špicer. Je kot mama salona. Jaz sem kreativni direktor in imam svobodo kreativnega usmerjanja ekipe.

 

Ivana: Ekipo danes sestavlja 12 članov, od tega nas je pet del kreativnega tima: poleg mene in Maria še Marina Bukovec, Ivana Jagarčec, ki sta stilistki, in Anamarija Baretić, ki je koloristka. So še drugi člani, ki so mlajši in trenutno še niso v kreativnem timu.

 

V čem se razlikujete od ostalih akademij?

 

FE5A0462Mario: Jaz mislim, da je drugačno to, da nikoli nismo načrtovali biti drugačni. Začeli smo dojemati, da to, kar ljudje vidijo in mi delamo, da je nekaj posebnega. Morda tudi v naših očeh, in da smo bili dovolj prepričani v svoje delo, da bi bilo lahko nekaj posebnega tudi v očeh drugih. Počasi smo prišli na ta nivo, da smo lahko tudi sami rekli, da je nekaj, kar je značilo za ZGAT akademijo.

 

Ivana: V kreativnem timu nas je šest in vsak maksimalno počne tisto, kar rad počne. Mi ne delamo na tem, da smo drugačni, ampak delamo na način, da naredimo, kar je nam všeč.

 

Kreativni člani so torej tudi člani ZGAT salona?

 

Ivana: Tako je. Ko smo dobili večje prostore, smo želeli narediti dve blagovni znamki, ne pa tudi razdeliti ekipe. V ZGAT salonu dela 12 ljudi, za akademijo pa kreativni del ekipe iz salona.

 

Kako bi opisali svoj stil?

 

FE5A0657Mario: Specializirali smo se za oblike. Torej bolj striženje kot pa barvanje. Oblike so nekaj, kar nas v duši najbolj izpolnjuje. Ker delamo s škarjami, na nek način krojimo lase. Prepoznani smo kot takšni. Do izraza prihaja geometrija.

 

Že na vašem nastopu na Hairstyle News na Reki so imeli vaši modeli zelo zanimiv make up. Od kje ideja?

 

Mario: Ideja izhaja iz tem za zadnjo kolekcijo Realfake, pri kateri prevladujeta dve glavni ideji: kitajski umetnik in aktivist Ai Weiwei in druga, po kateri tudi sprašujete, je Doubleface girls Sebastiana Bienieka, ki ima češke korenine, a trenutno živi v Berlinu. On je fotografiral svoje dekle in s fotografijo ustvaril optično iluzijo, da zavade publiko, da odmakne pogled.

 

Delate s Subrina Professional. Je to edina blagovna znamka, s katero delate?

 

FE5A0493Ivana: Trenutno delamo le s Subrina Professional in ghd. Sodelovanje se je začelo pred dobrim letom. Začeli smo pred lanskim Hairstyle News, ki je potekal aprila. Torej pred predstavitjio lanske kolekcije. To sodelovanje se je nadaljevalo in za enkrat delamo le z njihovimi izdelki. Upamo, da se bo sodelovanje nadaljevalo. Prek same Subrine Professional oziroma Ilirije smo prišli tudi do ghd, katerega uvoznik so. Tako smo začeli sodelovati tudi na področju elektronike in aparatov. Vsi že zelo dolgo poznamo Subrino, še od učenja v šoli, saj je bila včasih Subrina najmočnejša znamka. Odločilna je bila vsekakor kvaliteta izdelkov in kvaliteta, ki jo lahko doda našemu delu.

 

Kateri je vajin najljubši Subrinin izdelek?

 

Ivana: Jih je kar nekaj, ki so zelo priljubljeni v salonu. Uporabljamo predvsem lahke izdelke, ki ne obetžijo toliko las. Tako na strankah kot na modelih. Trudimo se uporabljati čim bolj blage izdelke. Vsekakor so to Sijaj (Shine agent), Nutri-Milk Spray in še Twister, ki je meni še posebej všeč. To je izdelek za naravno kodranje las. Ti trije so nam v salonu najljubši.

 

Mario: Jaz bi dodal še lak za finiš.

 

Kaj pa od ghd?

 

Ivana: Vsekakor clasic styler in fen.

 

Mario: Jaz bi se odločil za mini styler.

 

Letno naredite eno kolekcijo?

 

Mario: Zaenkrat naredimo eno. V prihodnje načrtujemo, da bomo naredili dve.

 

Kako bi opisali zadnjo kolekcijo Realfake?

 

FE5A0656Mario: Kot sem že prej omenil, je bila inspiracija radikalna transformacija klasičnih krojev, oblik. Vsi smo se navadili na nekaj in navade je običajno težko spreminjati. Odločili smo se za nekaj radikalnih sprememb, vendar smo kljub temu obdržali formo. Ne da se razbije, ko model ali stranka sama počeše lase. Da ima kljub vsemu nek smisel. V salonu smo to poimenovali iracionalna struktura.

 

Kateri hrvaški ali pa svetovni frizer vam je še posebej všeč?

 

Ivana: Težko bi našteli vse.

 

Mario: Mislim, da bi se strinjali tudi ostali, če rečem, da je to Vidal Sassoon, ki je naredil revolucijo v frizerstvu. Kar se tiče geometrijskih oblik. Dal je abecedo frizerstva, po kateri se lahko vsi orientiramo. Moram poudariti tudi samo inspirativnost znotraj naše ekipe. Všeč mi je, da je med nami zdrava konkurenca.

 

Ivana: Super je, če delaš v timu, ki je toliko zdrav, da si je lahko konkurenčen med seboj. So frizerji iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Evrope in ostalega sveta, ki so vir inspiracije, ampak največ inspiracije je gotovo znotraj same ekipe. Od najmlašega do najstarejšega.

 

Kdo je najmlašji član vaše ekipe?

 

Ivana: Trenutno je najmlajša Petra, ki še obiskuje šolo. Pri nas je kot asistentka. Kmalu bo začela tudi delati.

 

Kateri je bil do zdaj vaš največji frizerski trenutek?

 

Mario: Vsako leto, ko smo nekaj naredili, je bil to za nas velik uspeh.

 

Ivana: Mislim, da če je nekaj, česar bi se lahko posebej veselili, je to odprtje novih prostorv za salon in akademijo. Za kaj več smo zaenkrat še premladi in veliko imamo še pred sabo.

 

Mario: Pri gradnji prepoznavnosti nam vsekakor v veliki meri pomagajo socialna omrežja.

 

 

Tekst: Nina Nagode
Foto: Ilirija, Studio Fiorentin