Steve Turner
"Naučite se osnov in šele potem bodite kreativni!"
Si predstavljate, da bi se vam porodila misel o frizerskem portalu, ki bi v veliki meri spremenil izobraževanje frizerjev? Stevu Turnerju se je zgodilo prav to. Po njegovi zaslugi frizersko znanje še nikoli ni bilo tako lahko dostopno in poceni. Pred kratkim je obiskal Slovenijo in ob sproščenem klepetu nam je razkril, kako se je vse skupaj začelo. Vmes smo se dogovorili tudi, da bom njegov model na seminarju, ki je potekal naslednji dan v Domžalah, a to je že druga zgodba.
Ste si vedno želeli postati frizer?
Odraščal sem v predelu, kjer so bili vsi moški gradbeniki, vodoinštalaterji itd. Sam si nikoli nisem želel delati na mrazu. Rad sem imel modo, dekleta. Ko sem bil še majhen, je frizerka prihaja k nam domov, da nas je vse postrigla. Ko sem bil star 15 let, sem bil prvič v njenem salonu. Prijetna glasba, veliko deklet, bilo je toplo ... Delo me je zanimalo in začel sem prihajati na prakso. Delo, ki sem ga opravljal, nisem videl kot naporno delo. Še danes lahko rečem, da se nisem niti en dan zares počutil, da delam. Delo je zabavno in takšno bi moralo tudi biti. Tako sem delal tri leta prakso in se izučil za frizerja. Šole res nisem maral. Kar naprej so me izključevali. Zdaj se mi zdi celoten proces izobraževanja veliko bolj zabaven. Vsem svetujem, da hodijo v šolo in se ne obnašajo tako, kot sem se jaz.
Pri 19 letih ste že delali za modne revije in snemanja za revije.
Tako je. Star sem bil 19 let, ko so me povabili, da grem v ZDA, kjer bom delal za modne revije. Bil sem zelo živčen, vendar zagret za kakršno koli novo izkušnjo. Ko sem bil star 21 let, sem imel že svoj salon. Potem sem spoznal dvoje. Prvič, da nisem posebno dober frizer. Drugič, da ničesar ne vem o poslu. Hodil sem na različna izobraževanja, ki so jih pripravljali Vidal Sassoon, Toni & Guy, Andrew Collinge ... Tako sem spoznal Staceya Broughtona, ki je zdaj del ekipe MyHairDressers.com. Včasih sem velilko hodil na njegova izobraževanja. Spoznal sem, da si nič brez izobrazbe in trdne osnove. Potrebuješ jih. Spoznal sem tudi, da so lahko keativni ljudje kreativni le, če razumejo osnove. Ko sem bil star 25 let sem pustil salon in šel potovat po svetu. S sabo sem seveda vzel škarje in glavnik. Delal sem povsod, od Italije, Tajske, Avstralije, ZDA, Kanade ... Ko sem se vrnil domov, sem kupil nov salon in začel s promocijami po klubih.
Kako ste prišli na idejo za MyHairDressers.com?
Spomnim se, kako sem leta 2007 s Staceyem Broughtonom sedel na plaži in se pogovarjal o videu, ki sva ga gledala po spletu. Pogovarjala sva se, kako super bi bilo, če bi ljudje, ki ne morejo osebno na izobraževanja Sassoona, Toni & Guy ... še vseeno videli, kaj se dogaja na teh izobraževanjih, in da tudi nekaj pustimo za sabo, ko se enkrat upokojimo. Izobraževanja na teh akademijah so draga. Kljub temu, da sem živel le uro vožnje iz Londona, sem moral plačati za vlak, sam seminar, kjer sem seveda kupil tudi DVD ... Problem pri takšnih izobraževanjih je, da se trudiš vse zapomniti. Video pa lahko gledaš v nedogled. Ideja, da bi imeli vsi enake priložnosti, ne glede na to, ali so v Sloveniji, Rusiji ali Veliki Britaniji. En klik in že imaš dostop do enkratnega izobraževanja po zelo ugodni ceni. Lahko imaš še tako dobro idejo, lahko jih imaš 20, ampak da vse skupaj realiziraš, je veliko težje. S Staceyem sva najprej preverila, če na internetu že obstaja kaj podobnega. Nisva našla nič uporabnega. Idejo nama je pomagal realizirati Mark Butcher, ki je danes izvršni direktor MyHairDressers. com in je bil že prej moj prijatelj. Oktobra 2007 smo na Salonu International lansirali MyHairDressers.com, ki je imel takrat točno nič posnetkov. Občinstvu smo predstavili idejo in seveda so nas vprašali, koliko posnetkov je že objavljenih. Letno članarino pa smo postavili na 100 GBP. Rekli smo jim, da še nobenega, ampak vsak teden bomo dodali nov video. Glede na to, da so DVD-ji tudi po 80 GBP, je naša letna članarina malenkost v primerjavi s tem, kaj dobiš. Moram priznati, da jih takrat ni bilo veliko, ki so verjeli v projekt. Zdaj imamo že 282 posentkov (intervju je potekal konec novembra 2013). Imamo tudi poseben študentski paket. Dogovarjamo se tudi z vlado, da bi naredili vsebine dostopne tudi mlajšim. Prepogosto se pozablja, da je treba otroke navduševati. Naša misija je, da izobrazimo izobraževalni sistem v sistem, ki ga mladi potrebujejo. Sodobna tehnologija jim je blizu in veliko raje se učijo prek nje kot pa iz knjig. Danes ne potrebujejo več toliko mentorja, saj se učijo prek telefona oziroma računalnika. Na izobraževanju v Dubaju sem ugotovil, da ni pomembno, če je angleščina tvoj drugi jezik. Ni pomembno, če smo v učilnici v Sloveniji, video pa je v angleščini. Frizerji delajo z očmi. Lahko tudi izklopimo zvok in le gledamo. Jezik nikakor ni ovira, saj ti vse pokažejo. Pomembno je tudi, da delamo postopoma.
Kaj so najbolj pogoste napake, ki jih delajo frizerji?
Povsod po svetu velja, da ljudje, ki mislijo, da vedo vse, dejansko vejo zelo malo. Lahko je narediti nekaj kreativnega, nekaj drugačnega, ampak večina strank si želi le lepo pričesko in lepo barvo. Nočejo norih pričesk ali barv. Globalno najbolj pogosta napaka frizerjev je, da ignorirajo osnovne tehnike. Kako narediti lep paž? Razumevanje geometrije, osnovnih linij ... So kot otroci. Takoj bi radi tekli pa še hoditi ne znajo. Običajno se prevrnejo in udarijo v glavo. Moj nasvet za frizerje kjer koli po svetu je, da se naučijo osnov in šele potem delajo na kreativi.
Za katero področje frizerstva menite, da ste še posebej dobri?
Specialist sem za striženje. Zelo sem močan pri pažu, oblikah, razumevanju, kaj je primerno za določeno stranko. Velikokrat pride stranka s sliko iz revije. Npr. Miley Cyrus, stranka pa je stara 45 let. Preprosto ne bo delovalo. Lahko pa seveda stranki prilagodimo videz, ki ga ima Miley. Stranke mislijo, da frizerji ne maramo slik, ampak mi jih imamo radi. Prihranijo nam veliko dela. Dober sem tudi pri svetovanju barve. Verjamem, da se da s pravo barvo vsako pričesko še bolj poudariti.
Kaj je vaš največji frizerski dosežek, na katerega ste najbolj ponosni?
MyHairDressers.com. Nič drugega ne pride niti približno blizu temu. Na tem delamo že sedem let. Prva štiri leta je bilo vpletenih veliko frizerjev. Bilo je prav boleče, ker je bilo toliko različnih mnenj. Bilo je več frizerjev kot pa poslovnežev. Oboji so svet zase. Zdaj sva v podjetje vpletena le še dva frizerja – jaz in Stacey. Verjameva v naše frizerje, predvsem pa se ne vmešavava v posle. To delajo poslovneži. Vsi resnično verjamemo v projekt in mislim, da bo v prihodnje še veliko večji, kot je bil Vidal Sassoon kdaj koli. Moč tehnologije je neverjetna. Vidal je bil frizer frizerjev, Toni & Guy je naredil frizerstvo funky, mi pa bomo vse skupaj postavili na povsem nov nivo.
Kakšna je bila na začetku reakcija frizerjev? Jim je bila ideja všeč ali ste imeli težave pri privabljanju, da sodelujejo pri pripravi videov?
Malo so bili skeptični, saj je naročnina tako nizka. Večina podjetij, ki snema DVD-je, plača zanje veliko denarja. Naš plan pa je bil, da objavimo vsak teden novega. Nihče ni verjel. Prav tako pa tudi ne vedo, da mi delamo brezplačno. Vsak zaslužek ponovno investiramo. Računamo, da se bo v naslednjih nekaj letih zgodila velika širitev na vse celine.
Kaj naredi dobrega frizerja?
Dober frizer mora biti odprt, iskren in biti pripravljen vaditi. Če predstavlja na lestvici od 0 do 10 zadnja faza odličnost, lahko učim nekoga in ga pripeljem do 7. Za kaj več je nujna vaja. Veliko vaje. To je najtežji del. Ko si na 10, lahko učiš nekoga drugega.
Kdo je najbolj vplival na vas kot frizerja?
Vsekakor Stacey Broughton. Že od časov, ko je še delal za Sassoona in še vedno vpliva name. Stacey je na nek način kot otrok. Mislim, da je genij glede tega, kako vidi stvari. Njegove rešitve so zelo sveže.
Zdi se, da ste ves čas na poti. Kaj počnete v prostem času?
Zelo rad kuham.
Kaj je vaša specialiteta?
Dober sem pri branju receptov. Dejansko nisem dober kuhar. Če bi bil, bi se sam spomnil recept. Jaz sem le dober pri kopiranju. Prvič ga kopiram do potankosti, naslednjič pa so že prilagoditve po mojem okusu. Poleg kuhanja rad tudi sprehajam svoje pse, poslušam glasbo, spim ...
Kako vidite MyHairDressers.com čez pet let?
Čez pet let po moje ljudje, ki so zdaj vključeni v MyHairDressers.com, ne bodo več del njega. Zato ker rastemo in smo postali že taka organizacija, da ljudje prihajajo in odhajajo. Tako je tudi prav, da prihajajo vedno novi ljudje. Glede na to, da želimo doseči tudi mlade, moramo imeti tudi mlajše frizerje. Naj bo Stacey še tako dober, ampak mlajša generacija se ne bo tako poenotila z njim. Tudi Stacey tega ne bo hotel početi v nedogled. Z novimi ljudmi ohranjamo svežino.
Tekst: Nina Nagode
Foto: revija Frizer, osebni arhiv Steve Turner