Charlie Price

Charlie Price: »Če v svojem delu ne uživate, postanite raje porno zvezda!«

Konec julija so v ZDA na prireditvi North American Hairstyling Awards (NAHA) podelili nagrade najboljšim frizerjem. Charlie Price tokrat ni bil med nagrajenimi, se je pa do sedaj kar 24 njegovih kolekcij uvrstilo v finale. Dvakrat je prejel naziv frizer leta in enkrat nagrado za najboljšega po izboru občinstva. Na letošnji podelitvi je bila vloga zamenjana, saj je bil med nastopajočimi in podeljevalci nagrad. Pohvali se lahko tudi z nazivom frizer leta, ki ga je prejel na Canadian Mirror Awards. Je tudi vodja frizerjev za določene modne oblikovalce na NYC Fashion Week. Z njim smo se pogovarjali v New Yorku po nastopu na showu IBS.

Kako je potekala vaša frizerska pot?

S frizerstvom se ukvarjam že 28 let. To je edino, kar sem počel kot odrasel. Prvo službo sem dobil leta 1987. Takoj sem začel delati pri Avedi. Bil sem njihov izobraževalec. Najprej sem šel čez vse stopnje njihovega izobraževanja. Prijavljal sem se na natečaj NAHA. Srečal sem Teda Gibsona in on me je učil, kako se dela za editorial, modo … in skupaj sva šla do Eugena Souleimana, ki je takrat sodeloval z Avedo in od takrat naprej sodelujem na modnih revijah v New Yorku. Je bilo kar težko zame, ker zdaj nimam več svojega salona in ne sodelujem z določeno znamko, zato je kar težko dobiti sponzorja za show. Skozi leta sem spoznal veliko ljudi iz različnih področij mode. Združili smo se v projekt Beauty Underground Artistic Team. Smo samostojni in lahko delamo za katero koli blagovno znamko. Delamo tudi svojo revijo. Sicer pa sem poleg Avede delal še za TIGI, American Crew, Roux, GK Hair, Revlon Professional in Style Masters, ko je prišel ven. Delal sem showe v ZDA. Ta show (IBS New York) delam že skoraj 20 let.

V frizerstvu ste 28 let in v tem času se je kar 24 vaših kolekcij uvrstilo v finale NAHA?

To seveda ne pomeni, da sem bil že takoj nominiran. Osem let je trajalo, da sem ugotovil, kaj je tisto, kar sodniki iščejo, in bil prvič nominiran. Ko sem končno razumel, kaj narediti, da bo kolekcija nominirana, je bilo bistveno lažje. Potrebuješ pravega fotografa, prave modele … Nekaterim uspe že v prvem poskusu. Ko sem prišel v New York, sem delal predvsem z modnimi fotografi. NAHA nisem poznal. Moraš tudi razumeti kategorije in samo »igro«. Pri mojih prvih poskusih ni nujno, da frizure niso bile dobre, ampak prezentacija. Ni vse za NAHA.

Od kod prihajate?

Sem iz Kolorada. Vedno sem živel tam. Nekaj časa sem bil v New Yorku, potem pa sem ugotovil, da je bolje, če vse delam od doma. Več kot potujem, bolj mi je všeč Kolorado. Imamo super vreme, življenje je preprosto.

Omenili ste, da nimate več svojega salona.

Salon sem imel 20 let. Če sem natančen, sem imel tri. Morda se še kdaj česa takšnega lotim, vendar bo to zelo majhen salon.

V Koloradu?

Ja.

Kako vidite sebe v primerjavi z drugimi frizerji, ki se prijavljajo na natečaj NAHA?

Zase bi rekel, da vedno uporabim določen element mehkobe. Naj bo nekaj na začetku videti še tako noro, rad dodam nekaj mehkobe, ženstvenosti in lepote. Navdihujeta me visoka moda in modne piste.

Kaj vam je pri frizerskem poklicu najbolj všeč?

Raznolikost. Lahko delam show, stranke, snemanja, izobražujem … Toliko je možnosti, da niti ni časa, da bi se lahko z vsem ukvarjal.

Saj ste še mladi.

In ves čas utrujen. (smeh)

Kako bi opisali svoj stil friziranja?

Moj stil je klasičen s seksi preobratom. Ne poskušam na novo odkriti vroče vode, vendar dodajam svoj pogled.

V čem ste še posebej dobri?

Lahko bi rekel, da sem se specializiral za striženje in stiliranje za fotografska snemanja. To tudi od vsega v frizerski industriji najraje počnem.

Delate tudi na projektu Underground.

Vse skupaj se je začelo kot revija.

V tiskani ali spletni obliki?

Oboje. Lahko si naročil izvod ali pa jo brezplačno prenesel na svoj računalnik. Ni oglaševanja. Gre le za predstavitev dela frizerjev s celega sveta. Ne gre le za priznane frizerje, ampak tudi za tiste, ki so še na začetku in mi je njihovo delo všeč. Sodeloval sem z veliko frizerji, stilisti, modeli … in nastala je ideja, da bi naredili nekaj skupaj. Kot neodvisna umetniška ekipa. Zdaj je veliko zanimanja za naš modni projekt. Sponzorirali smo dogodek, ki je bil na naslovnici New York Timesa. Gre za Beauty Underground. Bilo je tako uspešno, da smo začeli z izobraževanji. Izvajamo pop-up akademijo, kjer so izobraževanja po meri. Delamo tudi različne showe, veliko sodelujemo z Hairbrained.me in Beauty Gives Back by Eden Sassoon.

Vam lahko slovenski frizerji pošljejo kolekcije za objavo v Underground?

Seveda! Zelo rad objavljam delo mednarodnih talentov. Prosim, pošljite mi svoje kolekcije!

Kaj je bil do zdaj vaš največji dosežek, na katerega ste še posebej ponosni?

Na show, ki sem ga že omenil in je bil na naslovnici New York Timesa. Če ne to, pa gotovo, to, da sem dvakrat postal hairstylist of the year na NAHA. Zaenkrat sva le dva, ki nama je uspelo dobiti ta naziv dvakrat.

Kdo ali kaj je vaša inspiracija?

Vsekakor Madonna! Na splošno pa visoka moda, visoka umetnost, filmi, pop zvezde, velika mesta, modni fotografi, kot so Steven Meisel, Nick Knight, Mert and Marcus in Steven Klein, tudi art direktorji, kot sta Fabien Baron in Peter Saville.

Ste si vedno želeli postati frizer?

Ja. Očetu sem rekel, da bi rad postal frizer ali pa arhitekt, njegov odgovor je bil, da ne morem postati frizer, ker so vsi geji. (smeh)

Veliko frizerjev se navdušuje nad arhitekturo, strukturami, oblikami.

Oblike je veliko lažje razumeti, vendar težko zgraditi. Še vedno je težko zgraditi, kar si zamisliš. Treba je upoštevati, kako oseba drži glavo. Lep paž ni enostaven in zato se vsi toliko ukvarjamo z njim in ga izboljšujemo.

Ste imeli kakšnega dobrega mentorja, ki vam je pomagal in dajal prave usmeritve?

Bilo jih je nekaj. David Raccuglia. On je začel American Crew. Naučil me je veliko o poslu, kako »razmišljati na veliko«. Potem Robert Lobetta. Ima neverjetno domišljijo in ne pristaja na kompromise.

Delate tudi na NYC Fashion Week.

Tako je. Vsako sezono. Vmes me nekaj časa ni bilo, ker sem delal za resničnostni show. Na NYC Fashion Week sem vodja frizerjev za modne oblikovalce, kot so Peter Som, Jeremy Scott, Imitation of Christ, Catherine Malandrino, Matthew Williamson, Cynthia Rowley, Benjamin Cho, Charlotte Ronson in Jason Wu.

Nam lahko zaupate svojo največjo frizersko napako in kako ste jo popravili?

Stranki z blond lasmi sem naredil vijolične pramene in pri pranju so se vsi lasje obarvali vijolično. Priznal sem napako, se opravičil in stranki za naslednjih šest mesecev ponudil popravilo barve.

Ste dobili od koga kakšen dober nasvet?

Delaj, kar imaš rad, in denar bo prišel.

Pride?

Nikoli ga ni preveč (smeh)

Si želite, da bi imeli še kakšen talent?

Rad bi bil fotograf, modni designer, arhitekt, ampak po drugi strani si ne predstavljam, da bi bil kaj drugega.

Kaj pa vaš prosti čas? Rekli ste sicer, da ste ves čas utrujeni, a gotovo je kaj, kar počnete, ko se ne ukvarjate z lasmi.

Rad imam filme in notranje oblikovanje. Včasih sem bil prostovoljec v Art Museum v Denverju. V prostem času delam tudi veliko na področju človekoljubja. Sem član skupine Centro Humanitario. Delamo show, na katerem zbiramo denar za snemanje dokumentarnega filma. Čutim, da moram prispevati svoj delež k človekovim pravicam. Pravkar smo zaključili letošnji show. Potekal je v Denverju. Smo zelo zadovoljni, kako je vse skupaj izpadlo.

Nenavaden hobi za frizerja.

Pridružil sem se pred dobrim letom. Če bom mrtev, boš vedela, zakaj. (smeh)

Načrti za naprej?

Še naprej bi rad delal na reviji in imel svojo kreativno ekipo. Rad bi naredil tudi svojo linijo izdelkov.

Letos ste bili zelo aktivni na podelitvi nagrad NAHA.

Projekt Beauty Underground je bil glavni sponzor nagrad NAHA. V okviru podelitve smo imeli show in podelili smo nagrado za najboljšo ekipo. Zelo smo ponosni, da smo prva neodvisna ekipa, ki ji je to uspelo.

Kateri trik za nego doma priporočate svojim strankam?

Uporabljajte regenerator!

Kaj svetujete mladim frizerjem?

Čim bolj se izobražujte. Spremljajte frizerske medije. Naredite si kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne cilje. Izogibajte se povprečnosti. Spremljajte svoje idole. Sledite svojim ciljem in ne dovolite, da vas kar koli ali kdor koli ustavi. Če v delu ne uživate, pustite vse skupaj in postanite raje porno zvezda. (smeh)

Kaj si želite, da bi se zgodilo frizerski industriji?

Želim si, da bi zraslo čim več frizerskih podjetij, ki bi si zares želela zgraditi dobro partnerstvo s saloni in bi se zavedela pomena izobraževanja.

Tekst: Nina Nagode
Foto: osebni arhiv in NAHA