X-Presion

 

 

X-Presion je španska futuristična frizerska ekipa, ki jo sestavljajo Jorge Cancer, Jose Almendral in Marco Antonio Restrepo. Za razliko od klasičnih frizerjev nimajo svojega salona, ampak se posvečajo predvsem kreiranju promocijskih kampanj za različne blagovne znamke in nastopom na raznih turnejah širom sveta. Letos so s svojim nastopom v Cankarjevem domu navdušili tudi slovensko frizersko javnost. Ekipa se lahko pohvali s številnimi nagradami, med katerimi verjetno najbolj izstopa AIPP nagrada »Grand Trophy 2010«, ki so jo letos prejeli v Bolonji. Pri svojih 29 letih so tako postali najmlajši prejemniki te prestižne nagrade. Pogovarjali smo se z Jorgejem Cancerjem.

 

 

 

Kako ste se spoznali in nastali kot ekipa?

 

Dolgo časa smo delali za večje podjetje in bili del mednarodne ekipe. Pred tem smo se pogosto srečevali na raznih izobraževanjih v tujini. Marco in Jose pa se poznata že 15 let, saj sta bil sošolca v frizerski šoli in sta skupaj tudi začela delati kot frizerja.

 


Torej ste po izobrazbi vsi frizerji? Mislila sem, da nekateri na drugačen način delate za podjetje?


Ja, vsi trije smo frizerji in smo svojo poklicno pot tudi začeli kot frizerji. Vendar nam klasična podoba frizerja ni ustrezala, zato smo želeli izoblikovati neko svojo podobo. Poklicu smo želeli dati novo dimenzijo.

 

 

Vaše kolekcije so zelo ekstravagantne in se povsem razlikujejo od klasičnih kolekcij. Poleg tega veliko pozornost posvetite tudi fotografiji.

 

Želimo delati nekaj zelo osebnega, kar ni podobno drugim stvarem. Delali smo že za številna tuja podjetja in vemo, kako delujejo. Tak način dela nam je najbolj všeč, čeprav se zavedamo, da obstaja možnost, da ljudje ne bodo sprejeli naših nekoliko drugačnih kolekcij. Kolekcij ne delamo zato, da bi bile ljudem všeč, ampak skušamo najprej sami verjeti v to, kar počnemo. V zadnjo kolekcijo smo tako vložili več kot dve leti dela. Ne delamo kolekcij, ki bi bile aktualne le za eno sezono, na primer pomlad/poletje oz. jesen/zima. Naših idej ne želimo nikomur vsiljevati, zato tudi ne trdimo, da naše kolekcije prikazujejo trenutne trende, kaj naj bi bilo moderno, temveč želimo le opozoriti na neke nove ideje in tehnike. To so zgolj naši predlogi. Naj povem še, kako se je naš projekt sploh razvil. Za deset dni smo šli v hribe, kjer nismo imeli ne interneta ne revij. Izolirali smo se od vseh virov informacij, kar počnejo drugi na tem področju. S seboj smo vzeli veliko lasulj in barv in potem raziskovali. Želeli smo najti neko drugačno podobo. Razvijali smo ideje glede las in potem iskali še ideje za oblačila, ki bi sodila zraven frizure. Tudi oblačila smo sami skreirali. Ko smo imeli vse pripravljeno, je sledilo fotografiranje. Prizrišče smo opremili z ekrani z led projekcijo in modele postavili tako, da izgleda, kot da visijo v zraku. Sodelujemo tudi z video jockeyem, ki na nastopih v živo meša glasbo in video posnetke.

 


Glede na vaše kolekcije, ste verjetno veliki perfekcionisti in jih vedno pilite do popolnisti. Je tudi to razlog, da traja nekoliko dlje, preden naredite novo kolelcijo?


Tudi zaradi tega. Za nami je res ogromno dela, saj je pri zadnjem projektu sodelovalo kar 40 oseb. Vse kolekcije niso bile tako obsežne. Zadnji kolekciji smo dejansko posvetili največ časa, saj smo posneli tudi videe, kjer je predstavljeno striženje korak za korakom. Videe smo posneli, ker smo se naveličali gledanja frizerskih videov, ki govorijo o frizerskih tehnikah, ob katerih dobesedno zaspiš od dolgčasa. Snemali smo s štirimi kamerami. Ena kamera je snemala spredaj, druga zadaj, tretja zgoraj, četrto pa je imel frizer na čelu, tako da se njegovo početje lahko vidi z različnih zornih kotov. Posneli smo pet videov korak za korakom, vendar ne pripadajo nobeni znamki, ker nas nihče ni financiral. Všeč nam je, da nismo odvisni od nobene znamke, čeprav je bil projekt finančno precej velik zalogaj.

 

 

Na odru ste povedali, da ne izvajate izobraževanj in ne delate v salonu tako kot klasične frizerske ekipe. Kako to?


Naše delo obsega predvsem razvijanje kampanj, ki jih naredimo zase ali pa za določeno podjetje. Pri tem ne prodajamo zgolj frizure, pač pa celostno podobo. Če delamo za druga podjetja, se seveda prilagodimo njegovim zahtevam, tako kot smo se, ko smo pripravljali podobo za proizvajalca barv. Ostale kolekcije pa predstavljamo na raznih šovih in seminarjih po celem svetu. Predvsem zato, ker ne maramo biti predolgo na istem mestu.

 

 

Kaj je potem vaš vir zaslužka? Ne delate za nobeno znamko, kjub temu pa ustvarjate precej zahtevne kolekcije.


Pravzaprav delamo z večimi znamkami in ne le z eno. Denar dobimo tako, da naredimo kampanje, ki jih potem prodamo različnim znamkam. Drugače pa živimo predvsem od naših predstavitev na različnih turnejah. Poleg tega delamo tudi za film in sodelujemo z glasbenimi skupinami, ki jim oblikujemo podobo. Na začetku je bilo zelo težko, ker nas še niso poznali.

 

 

Ko sem vas kontaktirala, ste odgovorili, da ste sredi turneje. Kje vse ste bili?


Pred eneim mesecem smo bili v Braziliji. Sledila je Mehika, Berlin, Peru in nato v Prago. Zdaj smo tukaj v Sloveniji, nato gremo v Madrid in potem nazaj na Hrvaško.

 


V vaših kolekcijah na odru predstavljate vedno le ženske modele. Poleg vas treh ni tako nobenega moškega na odru. Se bojite konkurence?


Seveda se bojimo konkurence, saj ste videli kaj se je zgodilo v točki pred nami (na nastopu na Slovenskem frizerskem festivalu op.a.). Raje delamo in prikazujemo žensko striženje, kar pa ne pomeni, da se v prihodnosti ne bomo odločili tudi za moško striženje. Zelo bomo verjetno kmalu naredili tudi nekaj za moške, saj si želimo dobiti nagrado tudi za moško striženje, tako kot smo jo dobili za naš zadnji video.

 

 

Preden ste se združili kot ekipa, ste delali v New Yorku, Londonu in še marsikje. Kje vse ste še delali?


Delal sem za špansko multinacioanlko, potem sem šel v London, medtem ko sta Marco in Jose ostala v Španiji. V Londonu sem delal v najhujšem salonu, kar sem jih kdajkoli videl v svojem življenju, vendar sem se tam zelo veliko naučil. Poleg frizur so v tem salonu delali tudi tetovaže.

 

 

Glede na to, da ste v ekipi trije člani, ali imate potem vaše delo razdeljeno na različna področja, za katere je kdo odgovoren?


Umetniškega dela se vedno lotimo skupaj. Izgleda pa tako, da nekdo dobi idejo, ostala dva pa potem o tem razmislita in jo dopolnita s svojimi predlogi. Ne moremo trditi, da je posamezna ideja delo le enega člana, ampak je rezultat skupinskega dela. Potem pa so tu še ostala dela, ki nimajo veliko skupnega s kreativnostjo, ampak so nujna za delovnje našega podjetja. Te obveznosti si razdelimo med seboj. Marco se tako ukvarja s trženjem, Jose je zadolžen za finance, jaz pa za odnose z mediji, kar zelo rad počnem.

 

 

Zakaj ste se odločili za frizerski poklic? Večina moških frizerjev za razlog navede, da so si želeli biti obkroženi z lepimi dekleti. Je bilo tudi pri vas tako?


Striči sem pričel pri 14 letih. Pravzaprav takrat nisem dobro vedel, kaj bi počel, vedel sem le, da si želim nečesa ustvarjalnega. Zelo me je veselilo kuhanje, poleg tega pa sem vedno rad zahajal k frizerju, saj mi je bilo všeč, če so mi naredili kakšno noro frizuro. In kaj lepšega bi si človek še lahko želel, če je pri tem poklicu obkrožen še z lepimi dekleti? Ko sem se zaposlil kot frizer, mi sprva to delo sploh ni bilo všeč. Dobil sem lutko in haljo, zaradi česar sem se počutil zelo čudno. Kasneje, ko sem poklic začel bolje spoznavati, pa ja ta postal moja strast.

 

 

Prej ste omenili, da ste s seboj v hribe vzeli tudi veliko lasulj, na katerih ste vadili. Ste potem specializirani predvsem za razvijanje novih stvari v frizerstvu?

 

Ves čas raziskujemo, s tem ne mislim zgolj las, ampak tudi druge stvari, ki sodijo zraven. V zadnjem delu današnje predstavitve smo prikazali tudi spenjanje las. Maska, ki jo je imal plesalka na sebi je narejena iz naravnih las, ki so prišiti nanjo. Lasje so popisani z brailovo pisavo in sešiti skupaj z drugimi materiali. Veliko raziskujemo in kombiniramo lase z drugimi materiali. Večina ljudi misli, da so naše fotografije oblikovane s photoshopom, ampak to ni res.

 

 

Osvojili ste že veliko nagrad. Zdaj ste ponovno nominirani. Je to za vas še iziv?

 

Izivi so se kljub nagradam za nas pravzaprav šele začeli, saj smo v poprečju stari okoli 30 let. V naših glavah je še veliko idej za nove projekte, zato si želimo še več izivov. Zelo smo veseli vsake nagrade, še posebej Grand Trophy, ki smo jo dobili v Bolonji. Trenutno smo nominirani za najboljšo fotografijo.

 

 

Kakšni so vaši načrti za prihodnost? Kaj je naslednji korak?


Imamo ideje, vendar jih za enkrat še ne bi razkril. Radi bi raziskovali še naprej, ne le različne vrste striženja in barvanja, ampak tudi kar se tiče novih izdelkov.

 

 

Kje se vidite čez 10 let?


Niti sanja se mi ne. Še pred petimi leti si tega, kar sedaj doživljamo, nisem niti predstavljal.

 


Kaj bi svetoval mladim slovenskim frizerjem?


Naj bodo takšni, kot so, naj zaupajo vase in naj ne verjamejo vsega, kar slišijo od drugih. Zelo pomembno je, da se izobražujejo in to znanje potem nadgradijo s tistim, kar vsak nosi v sebi. Naj poiščejo svoj stil in način izražanja.