Kolumna: Tomaž Turk

Socialist

Pred kratkim sem se zapletel v pogovor s svojim zelo dobrim asistentom, sedaj že samostojnim stilistom, ko sem mu navrgel, da ima on več sledilcev kot jaz. »Posledično si bolj znan kot jaz,« sem mu rekel, »in več lajkov imaš«. Ni mi ostal dolžan in me je takoj postavil z besedami pred dejstvo: »Ti si pa bolj poznan, ker si se imel v dvajsetih letih možnost uveljaviti skozi vse nastope in objave v revijah.« In dodal: »Če mene ni na Instagramu, sem nič in nihče, tako si pa nabiram bodoče stranke, ko vidijo moje delo, in na ta način se mrežim.« Moje prvo mreženje se je pričelo pred devetimi leti, potem ko sem se precej časa upiral Facebooku. Vsaj dve leti sem si govoril, da tega ne rabim. Poznam še vedno veliko ljudi, ki niso priklopljeni na družbeno omrežje in nočejo biti. Jim skušam velikokrat razložiti, da so časi poizvedovanja in opravljanja že zdavnaj mimo, ker je vse online, brez zamika. Na kratko bom razložil razlike med različnimi vrstami družbenih omrežij. Prvi izmed največjih šestih je Facebook z več kot dvema milijardama uporabnikov, z milijonom delitev povezav vsakih 20 minut in milijardo dnevno aktivnih prek mobilnega aparata. Mlajši, I-generacija, bi rekli, da je Facebook za tastare, in res je, od 25. leta naprej si že tastar. Osebno Facebook uporabljam predvsem za stranke, ki so z mano zadnjih devet let na Facebooku, kot bi rekli, friends. V ta oblak predvsem objavljam kolekcije, kolumne, napovedi za tečaje in razne utrinke z njih ali s potovanj. Vsekakor spremljam ostali svet, razne dogodke, tam je neke vrste komuna ljudi. Instagram je trdno za petami Facebooka in ima samo 700 milijonov uporabnikov, ampak zelo aktivnih. Je socialna aplikacija, s katero stvari razložiš zgodbo skozi fotografijo ali video. Je aplikacija, kjer si gradim-o podobo skozi vizualnost in trenutno vsakodnevno zgodbo, kjer se poskušamo približati pravljici na sanjski plaži ali lokaciji. Osebno sem na Instagramu prisoten 365 dni, z vsakodnevno objavo izključno v frizerskem smislu, in je sedaj neke vrste moj portofolijo; s tem bom nadaljeval. Storiji ali zgodbe, ki ostanejo vidni samo en dan, pa se dotikajo mojega vsakodnevnega življenja; potovanj, lepih trenutkov s prijatelji ali družino ter zgodb iz frizerskega življenja. Ne pozabite seveda na #, heštege, če si hočete dvigniti doseg in število sledilcev. To pridno izkoriščajo blagovne znamke, ki so čedalje bolj prisotne. Pojdimo nazaj med velike in tu je YouTube, kamor vsako minuto naložimo 300 videov. Je socialna stran za deljenje video vsebin. Po domače največja televizija, ki je prisotna v 88 državah in posameznikom omogoča, da z objavami služijo. Otroci vam bodo hitro razložili, kako bodo obogateli kot dobri youtuberji. Me velikokrat glava boli, ko jim razlagam, da v bistvu noben nič ne dela na tem svetu in vsi so bogati. Twitter je neke vrste socialna stran za mikrobloging z več kot 330 milijoni, ki objavijo več kot 6.000 twittov na sekundo o političnem, znanstvenem in aktualnem dogajanju. S pomočjo Twitterja so uporabniki v zadnjih petih letih sprožili tudi kar nekaj vstaj in zamenjav oblasti. Aplikacija prihodnosti, seveda zaradi i-generacije, stare od 12 do 24 let, je Snapchat, ki skrbi za pošiljanje video in foto materiala prijateljem. Objave po ogledu izginejo. Večina od več kot 300 milijonov uporabnikov, vsaj 70 odstotkov, je ženskega spola. Je zelo impulzivna, hitra aplikacija, dogodki na nek način preskakujejo, kot sama nova i-generacija. Osebno sem to aplikacijo preizkusil, ampak sem se počutil, kot da ne dohajam. Sploh kar se tiče ogenjčkov, haha.

Če nisi z njimi, si za njimi, seveda v oblaku.

Amen
#tomazturk