70 let ikoničnih Sassoonovih striženj

Letošnje leto je prelomno za ekipo Sassoon, saj praznujejo 70 let. Ob tej priložnosti se spominjamo nekaterih njihovih najbolj ikoničnih pričesk, ki jih je ustvaril Vidal Sassoon.

 

Nancy Kwan (1963)

Pričeska Nancy Kwan je tista, ki je resnično postavila Vidala Sassoona na svetovni modni zemljevid. Njegov model je bila ameriško-kitajska igralka Nancy Kwan. Na striženje jo je napotila ekipa režiserja Johna Kirscha, ki je v Londonu snemal film The Wild Affair, v katerem je Nancy Kwan igrala mlado tajnico.

Nancy Kwan je prispela v salon Vidal Sassoon na Bond Street v Londonu s svojim menedžerjem, publicistom in raznimi asistenti. Vidal je kasneje povedal: "Nancy je sedela in tiho igrala šah s svojim menedžerjem, medtem ko je okoli nje vrelo. Ko sem naredil prvi rez in so dolgi lasje padli na tla, ji je po licu stekla ena sama solza. Nadaljeval sem s striženjem, dokler se videz ni začel postopoma pojavljati pred mojimi očmi."

Vidal je poklical prijatelja fotografa Terenca Donavana in skupaj sta ustvarila to brezčasno podobo, ki je bila objavljena v britanski in ameriški reviji Vogue. Leta 2012 je ob novici o smrti Vidala Sassoona krasila tudi naslovnico revije Frizer. "To je še vedno ultimativna podoba pričeske," je prepričan Mark Hayes, kreativni direktor pri Sassoonu. "Videz las, ličila in odsotnost stiliranja pomenijo, da bi to lahko bilo posneto le v šestdesetih letih, a tako kot vsa velika dela presega čas, v katerem je bilo ustvarjeno."

 

Five Point Cut (1963)

Vidal Sassoon je vedno trdil, da je Five Point Cut njegovo najboljše delo in ga je najtežje poustvariti. Njegov model je bila britanska manekenka Grace Coddington, za fotografijo pa gre zasluga Davidu Montgomeryu. Vidal je komentiral videz: “Five Point Cut je rezultat devetletnega dela. V bistvu je šlo za geometrijsko obliko. Striženje je moralo upoštevati strukture kosti, ki je zajemalo celotno glavo, hkrati pa sledilo naravni liniji las.”

Striženja se še vedno spominja Grace Coddington: “Vidal je moje lase osvobodil. S striženjem je popolnoma spremenil moj videz. Striženje mi je dalo določeno svobodo, da sem lahko nenadoma zmajevala z glavo. Striženje je bilo zelo natančno. Ne glede na to, na katero stran sem stresala glavo, nikoli ni bilo pramena las, ki bi bil na napačni strani.”

“Five Point Cut je bil in je še vedno videz, ki najbolj definira Vidala,” je prepričan Mark Hayes. “Postal je ikoničen kot simbol blagovne znamke in je najboljši primer geometrijskega striženja.”

 

 

Mia Farrow (1967)

Za striženje Mie Farrow je Vidal Sassoon odletel v Los Angeles, da bi igralko ostrigel na snemanju filma Rosemary’s Baby v studiu Paramount v Hollywoodu.

Vidal je nekoč opisal to izkušnjo: “Striženje je potekalo v boksarskem ringu. Novinarji so pohiteli s svojih sedežev in nas takoj obkrožili. Niso mi samo dihali za vrat, ampak mi ga presneto skoraj tudi polomili. Gnetli so se in potiskali ves čas, ko sem plesal okoli te majhne svetlolase glave. Strigel sem, mahal z glavnikom, se prerival. Pokale so bliskavice. Scena je bila zelo psihedelična.”

“Videz, ki ga je Vidal ustvaril, še danes velja za ultimativnega,” je prepričan Mark Hayes. “Vidi se naravna forma, ki je tu ključna za Vidalovo delo Pri celotnem videzu vedno upošteva rast las."

 

Peggy Moffitt (1967)

Vidalov model je bila tudi Peggy Moffitt, ameriška igralka in manekenka. Peggy Moffitt je definirala videz razgibanih 60-ih s svojim stilom oblačenja, asimetričnim striženjem in močnim ličenjem po navdihu japonskih gledališč kabuki. Leta 1967 je Peggy Moffitt sodelovala s fotografom Williamom Claxtonom in modnim oblikovalcem Rudijem Gernreichem pri kratkem modnem filmu z naslovom Basic Black.

Striženje raziskuje asimetrijo. “Eksperimentirali smo z nesimetričnimi oblikami. Vodila sta nas predvsem dva kriterija: mora se prilegati osebnosti in biti vrhunsko postriženo,“ je kasneje komentiral Vidal. To asimetrično, geometrijsko striženje je postalo značilno za Peggy Moffitt in je bilo del njenega videza vse do njene smrti avgusta letos. “Sassoon je za lase, kar je Picasso za slikarstvo,” je nekoč izjavila Peggy. “Striženje je veličasten primer kotov in geometrije,” pravi Mark Hayes. “Je izjemne oblike in zaradi dramatičnega uokvirjanja obraza ohranja občutek lepote,” še dodaja.